Etanaisen seikkailu kohti tervettä suuta

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Etanaisen seikkailu kohti tervettä suuta

ViestiKirjoittaja Etanainen » 21 Syys 2016 14:55

Tänään tuli kolme kumilenkkiä hampaiden väliin QH-kojeelle tilaa tekemään. Uusi oikojani meinas että tulis neljä lenksua, lieneekö niin ettei ollut katsonut tarpeeksi tarkkaan missä mun hammaspuutokset on. Ja saksipurentani kohtaan oli hieman hankala saada lenkkiä kunnolla. No, sielläpä ovat nyt.

Ko. lenkkien asettamisen piti muiden kertoman mukaan olla pahinta ikinä. No, itse asiassa, mä en edes sanois tätä yhtään epänormaaliksi tunteeksi mun hampaistossa, kun mulla on aika useinkin sellanen olo että hampaat jotenkin vääntyy. :shock: Kipua ei ole, mutta siihen nyt ehkä vaikuttaa se että mulla särkee yksi lihas ja oon ottanut siihen aika vahvaa buranaa. :roll:

Ens viikolla sovitetaan metallirenkaat ja sitä seuraavalla se koje. Saisinkohan ajan suuhygienistille sitä ennen, ois kauhean kiva saada koje puhtaisiin hampaisiin. :)
Etanainen

ViestiKirjoittaja noppa » 22 Syys 2016 11:28

Kävin ennen kojeiden asentamista suuhygienistilla. :)
Lievä uniapnea (2017)
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko... ym...
noppa

ViestiKirjoittaja Etanainen » 31 Elo 2017 15:34

Jaahas! Paljon on vettä virrannut sen jälkeen kun täällä viimeksi kävin. Pahoitteluni jos joku ehti kaivata, ja tässä päivitystä etanaiselta matkalta!

(Jos joku on sattunut blogiani seuraamaan, niin siellä olen tietty vähän tiheämmin kirjoitellut.)

QH tuli viime syksynä ja on suussa VIELÄKIN. Alkaa hermot mennä. :( Siihen on tottunut mutta on se vaan tielläkin.
Telaketjut ylös tuli keväällä ja tällä viikolla alaskin. Saksipurennassa on voimaketju, katsotaan tekeekö se mitään vai mikä tuon saksipurennan kohtaloksi nyt sitten tuleekaan.

Leikkauspäivästä oli vähän jo puhetta. Optimistinen arvio varmaan että keväällä. En kyllä tässä kohtaa yllättyisi jos siitä venyisi kauemmas. :?

Olen ollut aika tylsä potilas. Tosi vähän ongelmia. Särkyä vain kun on tullut uusia kojeita tai kiristetty vanhoja, hampaat liikkuu ihan hyvin. Jopa niin hyvin että alakaaren sai paikoilleen ilman korotuksia, vaikka syvän purentani tähden sellaisia alun perin suunniteltiin.
Etanainen

ViestiKirjoittaja Etanainen » 06 Elo 2018 22:05

Jaahas, etanuus tulee päivittämään. On ollut niin taivahan tylsä prosessi että ei ole ollut oikein kerrottavaa. Leikattu ei ole vieläkään.

QH oli suussa todella kauan, lopulta 21.2. tänä vuonna se otettiin pois. Eli mokomaa piti kestää vielä puoli vuotta siitä, kun täällä kävin asiasta valittamassa! Olo oli melko mahtava, kun se häipyi. :D Pelkät telaketjut kaikkialla ovat niin paljon pienempi paha kuin mitä QH oli ihan yksinäänkään.

Saksipurenta korjaantui kokonaan, hampaat ovat ylipäätään liikkuneet paremmin kuin oikojani on odottanut. Nyt koittaa uusi suuhygienistin käynti tässä kuussa, ja sitten ehkä mahdollisesti laitetaan leikkauskaaret, eli tässä voidaan päästä operointipöydälle aika piankin. :mrgreen:
Etanainen

Edellinen

Paluu Käyttäjien operaatiot