Vasen leukanivel+alaleukaproteesi

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Vasen leukanivel+alaleukaproteesi

ViestiKirjoittaja vasenleuka » 04 Maalis 2011 10:41

Hei!
Minulle leikattiin uusi vasen leukanivel ja pitkä pätkä alaleukaluuta helmikuun lopulla. Syynä leikkaukseen oli suuren suuri hyvänlaatuinen (onneksi) kasvain. Itseäni ärsyttää, kun aina kun menet sairaalaan niin väkeä on kuin vilkkilän kissoja. "Olet niin harvinainen tapaus". Onko kohtalotovereita?
vasenleuka

Re: Vasen leukanivel+alaleukaproteesi

ViestiKirjoittaja puumas » 07 Maalis 2011 18:44

Hei
Misäpäin sinut leikattiin. Leikkaus taisi mennä hyvin.
Itselläni leikataan 17.3 vasen leukanivel tai sanoisinko vaihdetaan kylkiluu siirrännäinen titaaniseen.
Kestihän edellinen 32 vuotta. Alkoi ryppyilemään. Täytyy kyllä sanoa että odottavan aika on pitkä.
Ei muuta kuin hyviä paranemisia
puumas

ViestiKirjoittaja vasenleuka » 08 Maalis 2011 13:57

Juu leikkaus meni ihan hyvin ja elämä alkaa voittamaan leikkauksen jälkeen. Minut leikattiin Kuopiossa.
vasenleuka

ViestiKirjoittaja Calathiel » 14 Maalis 2011 18:18

Oi, kohtalotoveri! Itsellänikin leikattiin vasenpuoli juurikin ison hyvänlaatuisen kasvaimen takia. Leikkauksesta on jo huimat 5 päivää aikaa. :D Mutta mulle ei maininnut kuin yksi sairaanhoitaja että oot vähän harvinaisempi tapaus. Ja TAYSissa leikattiin.
Calathiel

ViestiKirjoittaja vasenleuka » 23 Maalis 2011 16:27

Hei kohtalotoveri!
Kiva kuulla että meitä on muitakin. Tuliko sinulla tuntopuutoksia leikatulle puolelle? Nyt minulla leikkauksesta kulunut 4 viikkoa ja vasen silmä osaa jo mennä kiinni ja aueta. Muuten vasen puoli vielä aika toimimaton. Näen kaiken kahtena etenkin näin iltapäivän puolella, mutta sekin asia toivottavasti korjaantuu. Kuulemma parannusta voi odotella vuodenkin. Joka kerta kun olen käynyt keskussairaalassa paikalla on ollut vähintään 3 suukirurgia ja he sitten yhdessä pähkäilleet tilannettani, välillä tuntuu kuin he unohtaisivat minun olevan paikalla (tuntuu että paikalla on vain ihmeellinen suuni ja leukani).
vasenleuka

ViestiKirjoittaja Calathiel » 23 Maalis 2011 20:15

Tänään tulee 2 viikkoa leikkauksesta. Tuntopuutoksia on alahuulen vasemmalla puolella (joka jääkin tunnottomaksi) ja se ei toimikaan vielä kunnolla, eli puhe on aika sössötystä vielä. :) Myös leuankärki on vasemmaltapuolelta tunnoton ja osa ikenestä. Muakin varoitettiin siitä että saattaa tulla silmän toimintaan ongelmaa, mutta ihan normaalisti on toiminut kaikki. Kasvolihakset tuntuu siltä kuin olisivat vähän jumissa ja voimattomia.
Eilen kävin lääkärillä tikkien poistossa ja se sanoi että paraneminen edistyy loistavasti. Suu aukeaa hyvin, melkein saman verran kuin ennenkin. Nivel "kolisee" ja naksuu välillä ihan kävellessäkin, mutta sen pitäisi mennä ohi kunhan ne lihakset ja jänteet kiristyy takaisin paikoilleen.
Calathiel

ViestiKirjoittaja vasenleuka » 05 Huhti 2011 19:34

Hei!
Minunkin leukani kolisee kävellessä, mutta kuulemma sekin asia paranee ajan myötä. Olin eilen taas Kuopiossa käymässä ja lekurit sanoivat, että hyvin olen parantunut. Kumilenkkejä tarttee enää käyttää öisin, jotta purenta pysyisi kohdallaan. Jonkin verran on parantunut kasvojen toiminta, silmä edelleen aiheuttaa ongelmia ja otsa ei toimi. Liikuntaluvan (rauhallista kävelyä tähän asti vain)sain eilen ja ajattelin jo lähteä jumpalle, mutta olin niin rättiväsynyt koulupäivän jälkeen, etten jaksanutkaan lähteä mihinkään. Kunto edelleen siis hakusessa, kunhan vain malttaisi nyt aloittaa rauhassa. Kovia ruokiakin saa aloitella pikkuhiljaa, tervetuloa siis ruisleipä! :D
vasenleuka

Paluu Käyttäjien operaatiot