Merjan purennan korjaus

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Merjan purennan korjaus

ViestiKirjoittaja merja » 30 Heinä 2011 10:37

Olen 52-vuotias nainen, jolle tehtiin 26.7. kirralla alaleuan siirto. Toiselta puolelta siirto 4 mm ja toiselta puolelta 7,5 mm. Leikkaus meni hyvin ja toipuminenkin on alkanut hyvin. Turvotusta on paljon, mutta lääkkeet pitävät kivun poissa. Sössötyspuhe on harmittavinta. Onneksi projekti on näin pitkällä, koska leikkauksen ja mahdollisten seurausten ajattelemiseen on mennyt paljon energiaa. Kaiken kaikkiaan projekti eteni vauhdilla siitä, kun hammaslääkäri kertoi purennankorjausleikkauksesta. Oikominen kesti 8 kk.
merja

Re: Merjan purennan korjaus

ViestiKirjoittaja Smile? » 31 Heinä 2011 16:39

Aika nopeasti pääsit leikkaukseen, jos oikominen kesti vain 8 kk. Mun kanssa samaan aikaan sairaalassa oli eräs nuori nainen, jonka oikominen oli kestäny 2,5 vuotta ennen leikkausta. Mulla kesti 1,5 v.

Tsemppiä toipumiseen. Kyllä se siitä.

Mulla leikattiin ylä- ja alaleuka toukokuussa ja tuntuu, että olen jo onnellisesti unohtanut kaikki nuo epämukavuudet, mitä toipumiseen liittyi. Kaks viikkoa leikkauksen jälkeen oli ne hankalimmat, sit alkaa helpottaa. Viimeistään helpottaa, kun saa splintin pois. Se oli mulla melkein 6 viikkoa. Sulla varmaan vähemmän aikaa..?
Smile?

Paluu Käyttäjien operaatiot