Railan ruljanssi

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Railan ruljanssi

ViestiKirjoittaja viu » 29 Loka 2012 20:52

Paljon peukutuksia myös täältä! Tulehan sitten heti kirjoittelemaan kuulumisia kun jaksat :) .
viu

ViestiKirjoittaja raila » 02 Marras 2012 17:08

Kiitos peukutuksista ja onnentoivotuksista! Eli, leikkaus tehty, kaikki meni niinkuin piti ja eilen pääsin kotiin :D Leikkausta edeltävän yön nukuin mielestäni hyvin, enkä edes jännittänyt juuri lainkaan.
Mun piti olla sairaalaassa klo 7.45, vaatteet pääsin vaihtamaan kahdeksalta, sitten esilääkitys ja leikkauspöydällä olin jo ennen puolta yhdeksää. Tipan laitto kesti hetken, kun ei meinannut löytyä
suonta, kaikki muut härpäkkeet laitettiin samalla. Nukutuslääkäriä sai hieman odotella, mutta sitten kun hän saapui kaikki kävi nopsaan.Taju pois ja töihin. Leikkaavaa lääkäriä en nähnyt silloin aamulla.
Heräämisestä ja olosta heräämössä en muista juuri mitään, mutta ambulanssi matkan osastolle muistan. Olo oli hyvä, tokkurainen tietty, mut muuten ok.Läheisille olin lähettänyt viestejä neljän jälkeen,
heti kun sain kännykän käteen :)
Illalla sain syödäkseni viiln, kiisselin, maitoa, mehua ja vettä. Oi, kun maistuivat hyvälle! Pahoinvointia mulla ei ole ollut lainkaan. Särkylääkkeitä ei pihistelty, päin vastoin sanottiin että täytyy pyytää jos
ei riitä.Ja hoitajat,ihania, kultaisia <3
Kirurgin luona kävin seuraavana päivänä, oikojani oli myös paikalla, todettiin kaiken olevan hyvin. Kävin kirurgin luona myös torstaina jolloin hän laittoi jänikset paikoilleen ja antoi luvan lähteä kotiin. Ei saa
niistää, ei syödä/juoda kuumaa, ei ponnistella. Nyt on eilisen illan ja tämän päivän tihkunut veren sekaista vuotoa nenästä mut se on normaalia.
Kipua en ole tuntenut myöskään kotona ollessa, särkylääkkeet olen ottanut niin kuin lääkäri määräsi.Mut paikat on kipeät makaamisesta, kotona on se hyvä puoli et voi käveleskellä enemmän kuin sairaalassa.
Täällä ei häiritse muita. Posket on turvoksissa sekä nenä ja ylähuuli, mutta ei niin paljon kuin kuvittelin.
Tämmöinen tarina mulla. Tää foorumi on ollut iso osa mun elämää viime kuukausina. Vaikka en itse paljon kirjoittele niin luen kyllä senki edestä! Ja onnistuneet leikkaukset ovat antaneet rohkeutta, toisaalta
epäonnistumiset ovat antaneet ajattelemisen aihetta, miten minun käy? Yhtä kaikki, rohkeutta kaikille joilla on leikkaus vielä edessä ja niille jotka joutuvat kamppailemaan paranemisen eteen.
raila

ViestiKirjoittaja viu » 02 Marras 2012 21:38

Todella hienoa, että leikkaus tuntuu menneen hyvin. Muutenkin sinulla on kyllä ihanan seesteisen oloinen asenne koko hommaan :D . Paranemisia ja raportoihan edelleen miten olo etenee!
viu

ViestiKirjoittaja Lyrinna » 02 Marras 2012 22:00

Myös täältä paljon voimia toipumiseen! Helpottavaa kuulla, että kaikki meni hyvin. Kirjoittelehan taas, kun jaksat. :)
Lyrinna

ViestiKirjoittaja raila » 03 Marras 2012 17:17

Kiitti tytöt :D Tänään uskalsin ottaa eka kertaa "jänikset" pois suusta. Syöminen oli paljon helpompaa kun ei tarvinnut taiteilla lusikkaa kuminauhojen välistä suuhun.Uskalsin jopa pestä hampaat sillä pienellä
pehmeällä harjalla jonka sain klinikalta 8-) Uudet langat sain helposti paikalleen, luulin että sekin olis paljo vaikeampaa. Ainoa mikä ottaa päähän on tuo nenän vuoto, iho on tosi arka vaikka olen laittanut
bepanthenia joka välissä.
viu kirjoitti: Muutenkin sinulla on kyllä ihanan seesteisen oloinen asenne koko hommaan :D

Viu, mulla on ikää jo sen verran takana, että tiedän,että kaikki mitä elämä tuo on otettava vastaan. Ja jos sen pystyy ottamaan positiivisella otteella, se on helpompaa. Asiat tapahtuu niinkuin niiden pitää tapahtua,
murehdit sitä tai et :)
raila

ViestiKirjoittaja raila » 09 Marras 2012 11:48

Kontrolli tänään, kaikki hyvin, ensi keskiviikkona poistetaan tikit. Kipuja on ollut tosi vähän, ainut mikä ottaa pattiin on tuo nenän vuoto :evil: Pienet lapsenlapseni kävivät eilen, eikä kumpikaan tytöistä
pelännyt mummia :D Isompaa (4v.) kiinnosti kovasti kuminauhat mun suussa ja niitä sit tarkasteltiin useamman kerran. Ihanat pupuset, piristi päivääni tosi paljon!
raila

ViestiKirjoittaja raila » 10 Marras 2012 13:40

Onko muilla mennyt korvat lukkoon leikkauksen jälkeen? Mulla on tunne kuin olisin kuplassa, kuulo heikkenee päivä päivältä. Kirurgi tosin sanoi että se on normaalia ja jollei kuulo palaudu niin
palataan siihen myöhemmin. Kun niistääkään en saa, en voi poksauttaa korvia auki, pitämällä nenästä ja puhaltamalla, niinkuin normaalisti :(
raila

ViestiKirjoittaja Lyrinna » 10 Marras 2012 17:51

raila, todennäköisesti poskiontelosi ovat täynnä eritettä ja nenäsi limakalvot turvoksissa, mihin liittyy korvatorvien tukkeutuminen. Siitä johtuu korvien lukkoisuus. Itselleni käy usein niin tavallisessa flunssassakin. Turvotus kyllä laskee aikaa myöten, ja nesteen poskionteloista pitäisi hävitä itsellään. Odottele siis rauhassa.
Lyrinna

ViestiKirjoittaja raila » 14 Marras 2012 12:46

Toinen korva aukeaa aina välillä, toisessa ei juurikaan tapahdu mitään. Tänään otettiin tikit pois, se on aina se kivuliain toimenpide...Mut nyt on ohi, eikä se kestänyt kuin ehkä kaksi minuuttia, jos
sitäkään. Kaikki hyvin edelleen, lisättiin leukajumppa päivä ohjelmaan. Kaksi kertaa päivässä: kumilangat pois, avataan suu niin suurelle kuin saadaan, pidetään auki kymmenen sekuntia. Tämä toistetaan kymmenen kertaa.
Turvotus laskee hieman päivä päivältä, tänään kehtasin käydä apteekissa, tosin mies oli turvana :D On ollut helppo sairastaa kun toinen on käynyt kaupassa ja hoitanut muut asiat, eikä ole hoputtanut mua lähtemään
mihinkään, kiitos siitä mun rakkaalleni. Näin täällä, ensi viikolla taas kontrolli käynti kirurgilla.
raila

ViestiKirjoittaja raila » 23 Marras 2012 18:15

Kirurgin luona käynti taas, kaikki hyvin :D Oikojani Päivi kävi myös kurkistamassa mun suuhun ja vaihtoi vähän kumilankojen paikkaa. Kuulo on lähes palautunut, tosin toisen korvan kuulo vaihtelee, riippuen siitä
miten liikutan päätäni..Mut parempaan päin ollaan menossa. Tänään on toinen kokonainen päivä kun en ole ottanut yhtään särkylääkettä, yötä vastenkaan en ole ottanut muutamaan yöhön. Olo on muutenkin melkein
normaali, paitsi etten saanut vieläkään lupaa pureskella mitään. Niistää saan varovasti, jee! Seuraava käynti kahden viikon kuluttua.
raila

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjien operaatiot