Railan ruljanssi

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Railan ruljanssi

ViestiKirjoittaja rumankka » 12 Kesä 2013 17:12

voimia kamalasti täällä opetelaa pikku hiljaa syömistä. peintä hermosärkyä psokessa ja korvan rajalla eiköhän tähänkin tottu kontroli mulla vasta 26.6
rumankka

ViestiKirjoittaja raila » 14 Kesä 2013 22:21

Kävin röntgenissä ja kirurgin vastaanotolla torstaina. Poskionteloissa oli krooninen tulehdus, niinkuin olen jo aikaisemmin epäillyt :( . Kirurgi sanoi että on epätavallista että tuollainen tulehdus iskee leukaleikkauksen
jälkeen ja kyseli olenko allerginen jollekin. Allergiaa mulla ei ole ennen ainakaan ollut ja poskiontelotkin ovat olleet aina puhtaat, eräs lääkäri jopa sanoi että ontelot ovat sen malliset ettei sinne pääse kertymään
mitään töhnää. Nyt koitetaan josko menis ohi Flixonase-nenätipoilla. Olisin saanut heti lähetteen korvapolille mutta halusin koittaa ensin noita tippoja ja jos ne ei auta niin syksymmällä tutkitaan paremmin.
Juhannuksen jälkeen saan tikit pois suusta, haava on mielestäni parantunut tosi hyvin. Siitä parin viikon päästä alkaakin jo kesäloma ja on aika heittää aivot narikkaan hetkeksi 8-)
raila

ViestiKirjoittaja rumankka » 14 Kesä 2013 23:41

täälllä on saanut kaikki tikit pois mitä vaan on laitettuuu kettu vcedot vaan päällä niin kauvan kun lääkäri a nta a niiten käytön lopetaaaa
rumankka

ViestiKirjoittaja raila » 13 Heinä 2013 11:37

Nyt alkaa kesäloma, jee! Loman ajaksi saa hammasprojekti siirtyä sivuun, jatketaan taas syksyllä. Tällä hetkellä kaikki muu hyvin paitsi tuo poskiontelo :( mutta enköhän pärjää sen kanssa kesän kun oon pärjännyt tännekin asti. Oikein ihanaa, lämmintä ja rentouttavaa lomaa kaikille, koitetaan nauttia hankaluuksista huolimatta kesästä <3
raila

ViestiKirjoittaja raila » 05 Loka 2013 10:42

Kylläpä on aikaa kulunut viime postauksesta! Perjantaina oli loppukontrolli leukaleikkauksesta ja kaikki oli kuten pitääkin. Poskionteloista vuotaa limaa edelleen ja kirurgi
lupasi laittaa lähetteen korvapolille. Mietin vaan, että pitäiskö sittenkin pyytää työterveyslääkäriltä tutkimuspyyntö korvalääkärille, pääsisin sinne paljon nopeammin.
Seuraava käynti 11.11. jolloin suunnitellaan implanttien ja sillan laittoa oikein porukalla :D
raila

ViestiKirjoittaja raila » 17 Loka 2013 17:52

Tänään sain lähetteen korvapolille 11.11. Eli kaksi aikaa samalle päivälle, aika nopeaa toimintaa, en olis uskonut.
raila

ViestiKirjoittaja raila » 14 Marras 2013 13:08

No niin, maanantaina kävin sekä hammaspolilla että korvapolilla. Hammaspolilla suunniteltiin implantteja ja siltaa neljän asiantuntijan voimin.Tunsin kyllä olevani hyvissä ja
asiantuntevissa käsissä, he kertoivat mitä tehdään ja vähän aikatauluakin. Hammaslääkäri lupasi lähettää mulle kotiin paperit mistä voin lueskella tulevia toimenpiteitä, ehkä
sisäistän ja ymmärränki paremmin kun on mustaa valkoisella :)

Ja korvapolilla oli nuori ja ystävällinen harjoittelija vastaanotolla. Tutki nenää ja korvia, katseli tovin kesäkuisia röntgenkuvia ja soitti asiantuntijalle. Leuansiirto leikkauksessa
on yhden ruuvin kärki mennyt poskiontelon puolelle ja sen ympärille on kerääntynyt limaa.Ensi viikon keskiviikkona menen uudelleen röntgeniin ja sen jälkeen lääkärille jossa
vertaillaan kuvia.Todennäköisesti saan alkuun antibiootti kuurin sekä kortisoni pohjaisia tippoja tai suihketta nenään. Jos nämä ei auta niin sitten punkteerataan... :( Tosin
lääkäri sanoi ettei mulle tarvi porata reikää kun sinne pääsee muutenki. Osaako joku kertoa toimenpiteestä, onko se helpompaa kun on jo reiät valmiina?
Olen ollut ilman tupakkaa noin seitsemän-kahdeksan vuotta, kunnes tämän vuoden helmikuussa aloitin uudelleen :evil: Oikojani ja hammaslääkärini puhuivat mulle selviä
faktoja siitä mitä tapahtuu jos en lopeta tupakointia. Implanttien kanssa tulee vaikeuksia ja kaikki eivät edes suostu leikkaamaan tupakoivia potilaita... Joten, tiistaina
tumppasin (toivottavasti) viimeisen tupakan, mielelläni ottaisin hampaat pysyvästi suuhun ;)
raila

ViestiKirjoittaja Tiina » 15 Marras 2013 08:29

Ruuvinkärki väärässä paikassa kuulostaa ikävältä. Onneksi sitä ei taida itse juuri tuntea.

Operaatiosi pitäisi olla kyllä riittävä kannustin lopettamaan tupakointi. :D
Tiina

ViestiKirjoittaja raila » 24 Marras 2013 19:23

Tiina kirjoitti: Onneksi sitä ei taida itse juuri tuntea.

En tunne varsinaisesti ruuvin kärkeä poskiontelossa, mutta kun painan sormella poskeen tunne on vähän häijy, ei kipeä, mutta erikoinen. Tosi vaikea selittää..

Kävin silloin keskiviikkona röntgenissä ja lääkärissä. Poskionteloissa ei ollut mitään vikaa, tuuletus toimii ja kaikki hienosti.Mutta nenän limakalvot ovat turvonneet ja sain
kortisonisuihketta jota laitan kerran päivässä. Nenäkannua suositeltiin myös ja kostuttavia tippoja. Toivotaan et joku päivä helpottaa.
Juu, ja se tupakointi, alkuun teki vähän tiukkaa, tupakka aina mielessä, mutta nyt on jo paljon helpompaa ja toivon todella etten enää sorru mokomaan.
raila

ViestiKirjoittaja raila » 09 Joulu 2013 23:16

Hammaspolilla tänään putsattiin ylähampaat ultralla. Puudutettiin molemmat poskihamput kun tuntui niin kipeälle.Tapasin jälleen uuden ihmisen (en muista nimeä) joka
kokeili ajuria kitalakeen, ei ollut sopiva, ei. Ajurin tarkoitus on käsittääkseni merkitä paikat johon leikkaava lääkäri leikkaa paikat implanteille. Korjatkaa viisaammat jos
olen väärässä :) Yövuoron ja kolmen nukutun tunnin vaikutuksesta olin jotenkin muissa maailmoissa tapaamisen ajan, joten meni varmasti paljon asiaa toisesta korvasta
sisään ja toisesta ulos...
Viikon ajan täytyy syödä pehmeää ruokaa ja tänään piti välttää kuumia ruokia ja juomia.Korsodylin hammasgeelillä harjaan hampaat seuraavan viikon ja sitten onkin jo uusi
aika varattuna. Jäi vähän epäselväksi että voinko käyttää tavallista hammastahnaa ollenkaan,edes alahampaisiin?? Kun tuon geelin käytön jälkeen ei saa ollenkaan purskutella
vedellä sitä pois niin...Hassua, mut kun tuntuu että kaikki ne ruoan tähteet ja muut jää sinne suuhun pyörimään kun on tottunut purskuttelemaan pesun jälkeen. Taidan soittaa
sinne huomenna kun olen enemmän järjissäni :D
raila

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjien operaatiot