Railan ruljanssi

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Railan ruljanssi

ViestiKirjoittaja raila » 12 Tammi 2015 18:19

Kaikkeen tottuu, juu :) Pari viikkoa sitten kävin puhdistuttamassa hampaat neossa, suuhygienistillä. Tänään tyksissä avattiin implantit ja laitettiin ruuvit niihin. Toimenpide
oli pieni, mutta aikaa kului silti kolme varttia. Muutama tikkikin laitettiin ja retentiolevyä hiottiin niin että voin pitää sitä edelleen. Nyt, neljä tuntia puudutuksen laiton jälkeen
vasen puoli on edelleen hiukan puuduksissa, joten vielä ei ainakaan satu...Otettiin myös uudet muotit, ennen toimenpidettä, koska vanhat oli hävinneet :?
Parin viikon päästä tikkien poistoon.
raila

ViestiKirjoittaja raila » 28 Tammi 2015 20:38

Tikit poistettu, uudet sopivammat ruuvit ruuvattu implanteihin. Vähän luvattiin että voisin saada jo kuukauden päästä hampaat paikoilleen :D
Retentiolevyä jouduttiin hiomaan vähän rankemmalla kädellä, että istuis suuhun, mut siitä tulikin aikas väljä, ei pysy oikein napakasti paikoillaan...
Aatella, mulla on pian pari uuden uutukaista hampua suussa! :D :D
raila

ViestiKirjoittaja raila » 19 Helmi 2015 23:01

Hmp..retentiolevystä lähti irti pieni terävä palanen. Vasemmalta puolelta yksi hammas melkein irti, soitin tyksiin, pompoteltiin ihmiseltä toiselle, kerroin kolmelle ihmiselle
syntymä aikani, sit luvattiin soittaa takaisin hetken päästä. Ei kuulunut soittoa. Soitin tänään uudestaan, lääkäri toimenpiteessä, luvattiin ilmoittaa että oon soitellut. Ei tänäänkään
mitään apua. Vähän ottaa jo pattiin, tiedän kyllä että on hiihtoloma viikko ja ihmisiä on lomalla, mutta silti ketuttaa! Retentiolevy killuu vesilasissa kun en uskalla käyttää, paitsi kun
lähden töihin tai asioille.
Mutta, mukavampiin asioihin. Olen huomannut mun päänsärkyjen/migreenin loppuneen lähes tyystin viimeisen vuoden aikana :) Ennen piti kaapissa olla vähintään paketti migreeni-
lääkettä plus muut särkylääkkeet varoiksi, nyt on ollut pari täsmälääkettä jo kuukausia odottamassa kohtausta (jota ei toivottavasti tule). Tässä taas yksi hyvä asia, joka on seurausta
mun leukaleikkauksesta, kyllä kannatti!
raila

ViestiKirjoittaja Tiina » 21 Helmi 2015 13:08

Se on mielenkiintoista aina huomata mihin kaikkeen ongelmat leuassa voivat vaikuttaa. Yhteyttä ei aina edes tajua ennen kuin ongelma on hävinnyt.
Tiina

ViestiKirjoittaja raila » 11 Maalis 2015 12:21

Tuo on totta, Tiina, piti miettiä miksi ei ole ollut kohtauksia pitkään aikaan ja päädyin siihen että leuat on nyt oikeassa asennossa :)
Maanantaina, tyksissä, Jaana otti muotit kahdesta alaleuan poskihampaasta, hioi ne pieneksi ja laittoi väliaikaiset kruunut niihin. Täytyy kyllä mainita että hän on maailman paras
puudutuspiikin laittaja! Kaksi kertaa puuduttanut mun hampuja eikä kummallakaan kerralla ole edes piikki tuntunut yhtään. Siis, jos tarvitsette puudutusta pyytäkää Jaana apuun.. :D
Se rikkinäinen retentiolevy unohtui kotiin tällä kertaa, mutta eiköhän sen kanssa pärjää vielä niin kauan kuin sitä tarvitsen.Uusi käynti ensi viikon perjantaina.
raila

ViestiKirjoittaja raila » 21 Maalis 2015 21:08

Perjantain käynti: Otettiin muotit sekä ylä- että alaleuasta ja kuva implanttien juurista(?) Muotit takertuivat lujasti kiinni hampaisiin, luulin jo että alaleuka irtoaa kokonaan.. :D
Ei nyt sentään, mutta tiukassa oli! Väliaikaiset kruunut otettiin muotin oton ajaksi pois ja laitettiin taas paikoilleen. Seuraava käynti reilun viikon päästä.
raila

ViestiKirjoittaja noppa » 23 Maalis 2015 19:56

Se on aina jännä paikka tuo muottien ottaminen. :D
Lievä uniapnea (2017)
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko... ym...
noppa

ViestiKirjoittaja raila » 30 Maalis 2015 17:11

Niinpä, välillä helpompaa ja välillä ei :)
Tänään sementoitiin uudet alaleuan kruunut paikoilleen :D Otettiin muotti alaleuasta ja ylhäältäkin joku "kevyt muotti", mikä lie.. Puudutusta ei tarvittu lainkaan, olin sen verran
koomassa yövuoron jäliltä, että meinas väkisin tulla uni siinä pötkötellessä. Seuraava käynti kahden viikon päästä.
raila

ViestiKirjoittaja raila » 17 Huhti 2015 11:53

Edellisen käynnin muotti epäonnistui, joten tällä kertaa otettiin uusi. Ei muuta...
raila

ViestiKirjoittaja raila » 27 Huhti 2015 19:35

Tällä kertaa kokeiltiin jo hampaiden "raakavedoksia" ja hiottiin purenta kuntoon. Ensi kerralla pitäis sit saada jo hampaat suuhun, jeee!
raila

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjien operaatiot