Tiina

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Tiina

ViestiKirjoittaja Aaäl » 05 Maalis 2014 22:25

Kyllä sen levyn muistaa laittaa,ainakin yöx, jos on yhtään samanoloinen kuin purukisko. Sen laitosta yöx on mulle muodostunut rutiiniksi samoin kuin vaikka hampaiden pesusta. Tosin huomaan kyllä purukiskon unohtamisen leuoissani seuraavana pvänä...
Aaäl

ViestiKirjoittaja Tiina » 06 Kesä 2015 19:08

MInun osaltani projekti on ohi.
Kävin tässä lopputarkastuksessa ja toivottelin hyvät kesät hammashoitajalle ja oikojalle.

Etualahampaiden taakse jätettiin pysyvästi metallilanka, joka pitää 5 keskimmäistä hammasta kohdillaan. Jos jostain syystä lanka irtoaa, niin minun pitää käydä normaalilla hammaslääkärillä kiinnittämässä se uudestaan.
Ylhäällä taas tulen öisin pitämään loppuikäni retentiolevyä... tai voin minä sen jättää pitämättäkin jos haluan, mutta tällöin hampaat alkavat mitä luultavimmin palautumaan takaisin alkuperäisiin asentoihin.

Sain lahjaksi pari kipsikopiota hampaistani. Toinen on lähtötilanne ja toinen lopputulos. Olin jo täysin unohtanut miltä hampaani näyttivät silloin vuonna kivi.
Tiina

ViestiKirjoittaja raila » 06 Kesä 2015 20:02

Onneksi olkoon Tiina! Sulla on ollut pitkä matka taivallettavana. Varmasti epätoivon hetkiäkin mukana, mutta nyt se tie on kuljettu.
Mitä tässä nyt osais sanoa.... Kaikkea hyvää sulle ja sun uusille purennoille ;) Käythän vielä joskus lukemassa ja kommentoimassa meidän juttuja jotka täällä vielä matkaa jatkamme :)
raila

ViestiKirjoittaja Ade76 » 24 Kesä 2017 21:49

Itsellä on tulevaisuudessa leuansiirtoleikkaus uniapnean hoitamiseksi. Nyt ollut oikomishoito meneillään n. 1,5v. Kauanko kestää pääsy leikkaukseen, hoito tietysti yksilöllistä? Ruvennut arveluttamaan koko leikkaus kun lukenut näitä juttuja...
Ade76

ViestiKirjoittaja noppa » 26 Kesä 2017 20:44

Oikomishoidon kesto riippuu paljon purennan tilanteesta. Uniapnea on ikävä sairaus. Kohta pitäisi itse päästä uudelleen unitutkimukseen jota odotan jännityksellä.
Lievä uniapnea (2017)
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko... ym...
noppa

ViestiKirjoittaja Tiina » 26 Kesä 2017 22:53

Ade76 kirjoitti:Kauanko kestää pääsy leikkaukseen, hoito tietysti yksilöllistä? Ruvennut arveluttamaan koko leikkaus kun lukenut näitä juttuja...

Ennen leikkausta yritetään saada hampaiden oikominen mahdollisimman loppuun asti, jotta purenta tulisi oikeaan asentoon heti.
Itselleni annettiin alussa arvioksi pari vuotta oikomista ja leikkauksen jälkeen vielä pari vuotta lisää hienosäätöä ja ylläpitovaihdetta. Leikkaus kuitenkin viivästyi reilulla puolella vuodella.
Jos hampaissa ei juuri ole oikomista, niin leikkaukseen on päässyt hyvinkin lyhyessä ajassa.
Tiina

Edellinen

Paluu Käyttäjien operaatiot