Bonnie esittäytyy

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Bonnie esittäytyy

ViestiKirjoittaja Bonnie » 17 Helmi 2016 15:12

Taisin käydä esittäytymässä tuolla Oikomis-puolella, vaikka tämä paikka olisikin ollut ehkä näitä juttuja varten. Käykää lueskelemassa sieltä, en taida osata linkkailla sitä juttua tänne, jos niin ylipäätään voi tehdä... :)
Bonnie

Re: Bonnie esittäytyy

ViestiKirjoittaja Tiina » 21 Helmi 2016 00:17

Tervetuloa kirjoittelemaan.

Bonnie esittäytyy
Tiina

ViestiKirjoittaja Bonnie » 25 Touko 2016 13:48

Kiitti Tiina, noinhan se linkitetään! :)

Sairastupaterveisiä! Minulle iski viikko sitten kunnon kesäflunssa, joka ei meinaa mennä ohi ollenkaan. Olen ollut sairaslomalla ja on tunne, että tänään olisi pitänyt jäädä kotiin myös, mutta liian tunnollisena ajattelin, että tänään on jo pakko vääntäytyä töihin. Ehkä ei ollut hyvä idea, kovasti heikottaa. Pitää katsoa sitten aamulla kunto, ja jos ei tunnu hyvältä, jään kotiin. Mikään ikävä jälkitauti ei olisi kovinkaan kiva juttu nyt, kun leikkaukseen on kuukausi... Minulla on taipumusta astmaan, joten joka kerta kun olen viime vuosina sairastunut flunssaan, tauti on mennyt keuhkoputkiin ja vasta antibiooteilla tauti on talttunut. Katsotaan nyt mikä on tämän flunssan lopputulos. Olen ollut kokonaisen vuoden täysin terve, joten tämä flunssa tuottaa nyt vähän turhautuneisuutta, mutta jos jotain hyvää tästä etsii, niin lopulta olikin tosi hyvä, että leikkaustani siirrettiin kahdella viikolla juhannuksen jälkeiselle maanantaille. Ehkäpä kerkeä parantumaan tästä taudista ennen sitä!?

Kävin ostamassa apteekista kylmägeelipusseja kokonaista 4 kpl. Ne olivat aika pieniä, joten molemmille poskille omansa ja pari pakkaseen. Farmaseutti-poika katsoi minua kuin vähä-älyistä, kun hamusin pusseja syliini. Yritin selittää tulevasta leikkauksestani, mutta ei se ilme siitä parantunut. Hulluna piti! :lol:
Bonnie

ViestiKirjoittaja Bonnie » 22 Kesä 2016 10:59

Maanantaina on sitten leikkauspäivä. Huomenna menen labraan ja juhannusaattona minun pitää soittaa osastolle, josta saan lisätietoja maanantain sairaalaan saapumistani varten. Pikkasen kumma flunssainen ärtymys vaivaa, mutta oletan sen olevan allergiaa, toivottavasti ei estä leikkausta.

Jonkin verran olen varustautunut, olen käynyt apteekissa ostamassa ravintojuomia, kaupasta keittoja ja sitten on listaa tuoretavaroista mitä miehen pitää käydä ostamassa ensi viikolla kun kotiudun sairaalasta. Ehkä tämä tästä. Toivotaan. Jännittää kyllä kovasti.
Bonnie

ViestiKirjoittaja Maiskis » 22 Kesä 2016 18:47

Tsemppiä maanantaille, hyvin se menee, pidän peukkuja!
Maiskis

ViestiKirjoittaja noppa » 22 Kesä 2016 21:05

Bonnie Tsemppiä paljon! Suosittelen ostaan rahkaa, siinä on paljon proteiinia. Leikkauksen jälkeen sitä tarvitaan hyvin paljon. Siihen voi lisätä makuja hyvin monella tavalla. Kuntoutumiseen tarvitaan aikaa. Tsemppiä! :)
Lievä uniapnea (2017)
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko... ym...
noppa

ViestiKirjoittaja Bonnie » 23 Kesä 2016 11:33

Kiitos tsempeistä Maiskis ja Noppa! Pakko sitä on vain luottaa ammattilaisiin ja uskoa, että hyvin se menee. Toipumiseen tarvitaan varmaan paljon kärsivällisyyttä, varmaan tulee olemaan aikamoista tunteiden myrskyä hyvästä huonoon, katsotaan miten kaikki menee.

Kiitos, laitan rahkan vielä listaan, Noppa! :)

Nyt juhannuksen viettoon! :)
Bonnie

ViestiKirjoittaja Bonnie » 30 Kesä 2016 09:16

Hei,

Täällä sitä ollaan, kotisohvalla. Kotiuduin sairaalasta eilen.
Minut siis leikattiin 27.6. Leikkaus oli heti aamulla ensimmäinen, klo 8.00. Se kesti noin 2,5 tuntia ja meni täysin suunnitelmien mukaisesti.Alaleukaani siirrettiin eteenpäin 7mm. Hermo säilyi vahingoittumattomana, huh! Purenta menee nyt jo kuulemma niin hyvin, että en joudu pitämään yhtä kuminauhaa etuhampaissa kuin vain öisin ja muutama tunti päivittäin.

Leikkauspäivä oli vaikea, kipuja oli paljon ja heräämössä,kun minua heräteltiin, tuli melkein paniikki kipujen takia. Mutta, nopeasti sain apua suoraan suoneen. Jouduin oksentamaan anestesialääkkeiden takia, ruoka ei pysynyt sisässä leikkauspäivänä. Vasta illalla pystyin syömään jugurtin. Onneksi sen jälkeen pahoinvointi ei enää tullut takaisin.

Toipuminen on nyt siis alkanut.Turvotusta on aika paljon, mutta jo eilen kirurgi huomasi, että turvotus ei ole ainakaan lisääntynyt, vaan paremminkin alkanut laskemaan. Olen varovaisesti samaa mieltä, vaikka olo on kuin jalkapallolla. Suupielet suht ehjinä, odotin jotain paljon pahempaa. Hassua on, että alahuuli on melkein tunnoton, tuntuu vain kihelmöintiä, kun siihen koskee. Ja leuan kärki on täysin puutunut. Mutta, se on kuulemma normaalia.

Syöminen onnistuu jo pikkulusikalla. Pilliä en tarvitse enää edes nesteen juomisessa, pystyn asettamaan lasin hyvin alahuulen päälle ja siitä sitten on hyvä kaataa! :) Nälkä on silti kova, vaikka syöminen onnistuukin, yritänkin syödä parin tunnin välein aina jotain, että nälkä ei pääse liian isoksi, koska silloin sitä on aika vaikea millään sosekeitolla taltuttaa.

Nukkuminen on vaikeaa. Pitäisi nukkua vähän pystyasennossa ja tietty vain selällään. Todella vaikeaa ja raskasta selälle. Yöt menevätkin lyhyissä pätkissä. Viime yönä olin valunut vasemmalle kyljelle ja kun siitä heräsin, poskeen sattui ja paljon. Kipu on onneksi nyt hävinnyt, joten toivottavasti siinä ei ole pahemmin käynyt... Milloin te muut olette pystyneet nukkumaan normaalisti?

Ainakin vielä tuntuu, että kaikki on mennyt tosi hienosti, suunnitelmien mukaan! Kipulääkkeet ovat ihania kyllä, heti huomaa yleisvoinnissa, kun lääkkeiden vaikutus alkaa hiipua. Öisin olen joutunut ottamaan lisälääkettä, mutta näin usein kuulemma onkin.

Nyt vain kärsivällisyyttä tähän toipumiseen, pitkä tie vielä edessä. Mutta toivottavasti kärsivällisyys palkitaan lopulta!
Bonnie

ViestiKirjoittaja noppa » 30 Kesä 2016 11:22

Hienoa, että kaikki meni hyvin! Muistan kun ensimmäisen leikkauksen jälkeen minulle ei maistunut ollenkaan ruoka ja oli tosi huono olo. Illalla söin jotain. Alaleuka ja alahuuli on vähän tunnoton ja siitä valuu joskus jotain. Kotona on hyvä kuntoutua ja ottaa ihan rauhassa. Kannattaa myös yrittää kävellä lyhyitä matkoja joka auttaa. Tsemppiä!
Lievä uniapnea (2017)
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko... ym...
noppa

ViestiKirjoittaja Maiskis » 07 Heinä 2016 16:57

HIenoa, että kaikki on mennyt noin hyvin, nyt se on sitten ohi! Muistan, että selällään piti nukkua aika monta päivää ennen kuin uskalsin kyljellä nukkua. Ja muistan, että myös mulla selkä vihoitteli siitä. HIenoa, että sulla on purenta niin hyvällä mallilla, että pärjäät noin vähin kumilenkein, vautsi! Tsemppiä toipumiseen!!!
Maiskis

Seuraava

Paluu Käyttäjien operaatiot