Purentaa hankkimassa. hoito alkoi 8/16

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Purentaa hankkimassa. hoito alkoi 8/16

ViestiKirjoittaja ippeli » 04 Huhti 2017 21:28

Moi Sooma! En ole saanut vielä. 6.4. on kirurgin suunnitteluaika (minä en siis ole siellä)Pollardin levyjen laitosta. Toivottavasti saan ne pian sillä spasmit on ihan hirveät. Eilen fyssari käsitteli faskiaa kallon pohjasta ja naaman akupisteitä ja ohimoita, tänään olin laserissa. Jouduin poistamaan yhden ruuvin ihan omatoimisesti pari viikkoa sitten, nyt on enää yksi ruuvi jäljellä, Harmi että ne ei toimineet. Toivottavasti tämä ei ennusta huonoa leikkausta ajatellen...
Luulen että alakerta kojeistetaan pian, olisin jo odotanut tälle kuulle mutta siellä on nyt ollut ne muutot ja oikojakin vaihtoi paikkaa...mihin minä sijoitun oikomisessa selviää ihan pian. Tarvitsen ehdottomasti kiskon ylähampaisiin kun alakerta kojeistetaan.
Vähän hienommat oli uudet suupolin tilat!
ippeli

ViestiKirjoittaja emmapa » 22 Huhti 2017 10:13

Moi!

Kuulostaapa hurjalta nuo toimenpiteet kun hereillä tehdään, itse en varmaan uskaltaisi :D tosi hienolta näyttää tuo yläkaaren edistys! Kävin myös eilen eka kertaa kaarisairaalassa ja uudella suupolilla, on kyllä hieman modernimman näköistä kuin pääsairaalassa.

Kuulostaa jännältä tuo laserointi! Mulle soitti torstaina toinen mun leikkaavista kirurgeista, että KYSillä tehdään tutkimusta laserin vaikutuksesta leikkauksesta toipumiseen ja kipuihin, että haluaisinko osallistua. Saatan saada lumettakin, mutta odotan innolla miltä laserhoito tuntuu. Leikkaus on maanantaina, ja saan ensimmäisen laseroinnin tiistaina.
emmapa

ViestiKirjoittaja ippeli » 26 Huhti 2017 13:47

Nyt tuli alakaaren kojeistukseen ajat. Mun oikoja siirtyy yliopiston opetusklinikalle ja ottaa minut mukaansa. Renkaat laitetaan kysillä ja kojeistus yliopistolla, kisko elähampaisiin tehdään sitten kysillä. Jännä kun nämä käynnit jakaantuu nyt kahteen paikkaan, aina kun kojetta säädetään yliopistolla, sen jälkeen hiotaan kiskoa kysillä. Ne rakennukset on tosin lähellä toisiaan. Maksukatto meneekin jo tässä kuussa täyteen. Mulla on se levyjen laitto 8.5., sen lisäksi on kuusi aikaa kojeistusta ja kiskoa varten, sen lisäksi vielä yksi muu leikkaus kirurgialla ja muu polikäynti. Laskin että 9 käyntiä toukokuussa. Toivottavasti leikkaus olisi tämän vuoden puolella niin hyötyisin kunnolla maksukatosta.
Vähän jännittää se levyjen laitto kun uhosin että menee puudutuksella, ientä siis leikataan auki neljstä kohtaa ka sit ruuvataan levyt leukaluuhun. Voinko välttyä näkemästä verta kun olen hereillä? En kammoa muuten, mutta niistä letkuista on inhaa katsoa jos paljon vuotaa silmien alla.
ippeli

ViestiKirjoittaja ippeli » 27 Huhti 2017 13:50

Olin viime viikon Kreetalla ystäväni kanssa juhlistamassa täysiä kymmeniämme. Noloa reissussa oli se, että ystäväni ei pystynyt nukkumaan koska kuorsaan ja korahtelen niin paljon. Olen syksystä asti odottanut unitutkimusta apnean vuoksi koska nielu on lytyssä magneettikuvassa. Nyt kun leuka on rentoutunut ja siirtynyt luonnolliseen asemaansa taakse, kuorsaus on pahentunut entisestään, korahtelen istuesankikin. Latasin puhelimeeni Snore lab ohjelman ja järkytyin kuorsaukseni määrästä ja voimakkuudesta. Soitin tänään keuhkopolille ja kysyin tutkimuksen perään- lähetettä ei löytynyt. Soitin sitten suu ja leukapolille. Pyyntö unitutkimukseen on tehty 28.8.2016 ja edelleen odotan. No sen olisi voinut varata suu ja leukapoli ihan ilman lähetettä mutta kukaan ei tiennyt että odotan aikaa. Nyt seuraava aika on vasta kesäkuun lopussa. Pyysin peruutusaikaa jos päänsärylle ja korinalle voisi tehdä jotain ennen leikkausta. Häiriintyy perhekin tästä, on kuin Kummelin "perintöä odotellessa" sketsin vanha isäntä. :oops:
ippeli

ViestiKirjoittaja ippeli » 08 Touko 2017 22:11

Selvisin 1/4 operaatiolla. Neljän levyn sijaan laitettiin vain yksi: hyödynnettiin ainoa jäljelläoleva ruuvi vasemmalla alhaalla ja hyödynnettiin yläkaaren renkaat kun hampaat ei enää ole liikkeessä. Melkein tunti meni yhden levyn asennuksessa ja oli aika inhaa olla siinä ihan tolkuissaan, vaikka esilääkkeen sainkin. Puudutusta piti lisätä kerran. Nyt pärjään panacodeilla. Jestas jos näitä olisi todella tullut neljä niin kuin oli suunniteltu. Aika paljon täytyy kirurgin käyttää voimaa kun ruuvaa leukaluuhun ruuveja. :shock: Jossain vaiheessa tuntui että leuka on paikoiltaan.
Perjantaina laitettiin erotusrenksut alas, torstaina laitetaan renkaat ja ensi viikolla kojeistetaan alakaari. Loppukuusta tehdään uusi kisko ylös. Toivottavasti haava ei ole pahasti tiellä kun näitä juttuja asennetaan. Haava on alhaalla kuutoshampaan kohdalla ikenessä.
ippeli

ViestiKirjoittaja ippeli » 20 Touko 2017 19:57

alahampaat.jpg
Nyt on kojeet alhaalla. Toivottavasti oikenee yhtä vauhdikkaasti kuin yläkaari. en muistanutkaan miten hellät on hampaat ensimmäisinä päivinä. Unitutkimus on tehty, tulokset pitäisi olla maanantaina valmiit kun menen muotin tekoon uutta kiskoa varten.
ippeli

ViestiKirjoittaja ippeli » 16 Marras 2017 22:09

Onpas vierähtänyt aikaa... alakaari alkaa olla valmis. leikkaus huhtikuun alussa. Pitää lisätä kuvat jossatin vaiheessa, hienot on!
ippeli

Edellinen

Paluu Käyttäjien operaatiot