Vasemman leukanivelen proteesi

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Vasemman leukanivelen proteesi

ViestiKirjoittaja noppa » 03 Huhti 2018 16:06

En ole käynyt leikkauksen jälkeen hieronnassa. Minulle annettiin muistaakseni ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen botoxia kireisiin purentalihaksiin. Mun mielestä kannattaa odottaa leikkauksen parantumista ja vasta sitten miettiä fysioterapiaa. Itsekin olen Taysissa oikomishoidossa ja kohta pitäisi mennä sinne pitkästä aikaa käymään.
Lievä uniapnea (2017)
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko... ym...
noppa

ViestiKirjoittaja ihanuus » 10 Huhti 2018 16:55

Omasta leikkauksesta tulee huomenna kuukausi. Mäkin muuten Taysissa hoidossa. Mulle määrättiin niinikään lyricaa, panadolia ja buranaa alkuun. Lyrica oli 75 mg ja aamuin illoin piti ottaa. Lopetin käytön kirurgin ohjeistuksesta vähitellen, eli noin viikon verran otin pelkästään yhtä tablettia per päivä ennen kuin lopetin kokonaan. Minkäänlaisia vieroitusoireita en huomannut. Itsekin luin paljon lyricasta netistä sillä en ollut kuullut lääkkeestä aikaisemmin. Vieroitusoireet ovat käsittääkseni yksilöllisiä ja näille, jotka ovat oireita saaneet on annostus ollut suurempi (tyyliin 600mg/päivä). Mulla leikkauksen jälkeiset kivut olivat tosi alhaiset vaikka leikattiin molemmat leuat.
ihanuus

ViestiKirjoittaja noonaa » 10 Huhti 2018 18:41

Toivottavasti on enää vähän kipuja jäljellä! Miten puhuminen sujuu?
Mulla on enää pari viikkoa ja pari päivää leikkaukseen, nyt jännittää jo aika paljon.
noonaa

ViestiKirjoittaja Titaania » 12 Huhti 2018 08:10

Mä lopetin Lyrican (75mg aamuin illoin) "seinään" ja kaks yötä valvoin ja päivisin huimas tosi paljon (välillä sai kontata, kun ei uskaltanu nousta seisoon, ettei kaadu), mutta onneks ei tullu hermokipuja.
Nyt syön vielä Buranaa ja Panadolia. Yritin niitä lopettaa/vähentää, mutta sit söin yks päivä sitkeetä pizzaa ja kipu palasi. Nyt oon taas maksimiannostuksella ja silti välillä kivut pääsee yllättää. Nyt yritän taas päästä kivuttomaan oloon ja sit taas alan vähentää, mutta en kyllä uskalla mitään kovaa/sitkeetä hetkeen vielä syödä.
Vasen silmä (-luomi ja oikeestaan myös muu vasenpuoli) ei toimi edelleenkään kunnolla. Silmä ei mee kiinni ja suupieli vuotaa usein juodessa (varsinkin jos juo pullonsuusta). Syödessä ruoka pakkaantuu vasemmalle hampaiden ja ikenien väliin eikä tuu sieltä pois, kuten oikealta. Varmaan sielläkin jotkut lihakset on jähmeessä. Näkö on aika sumea varsinkin ruudun ääressä, joten ei oo paljon tullu aikaa vietettyä ruudun ääressä. Lääkäri sanoi, että toiminnan pitäisi palautua viikkojen kuluessa ja kyllä todella toivon, että palautuu! Mielummin ennemmin kuin myöhemmin, ei olen nimittäin kovin kivaa, kun silmä kuivuu, eikä nää kunnolla.
Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen leikkaukseen. Ihan outoa, kun leuat ei pidä mitään ääntä, kun ennen leikkausta jokaisella suun avauksella leuat rysky, niin pää helisi. Vielä kun saisi tuon avauksen 45mm tuntumaan, niin sitten olen tosi tyytyväinen.
Titaania

Edellinen

Paluu Käyttäjien operaatiot