Mymmelin operaatiot

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Mymmelin operaatiot

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 23 Kesä 2013 21:41

Viime päivityksestä onkin jo aikaa. Tähän astiset käynnit ovat olleet tarkastuksia ja kuminauhojen kiristelyjä. Yksi ruuveista oli löystynyt ja sen tilalle laitettiin viime kerralla uusi paksumpi ruuvi. Operaatio tapahtui paikallispuudutuksella ja pienellä viilolla ikeneen. Yksi tikki jäi muistoksi
Mymmeli

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 17 Elo 2013 14:01

Jälleen tapahtui jotain. Vanhat kiskot otettiin pois ja takahampaisiin tuli järeämpi kisko ylläpitoon. Etuhampaat raudoitettiin puoleen väliin. Kiskojen irroittaminen on aika mielenkiintoinen operaatio, mutta hengissä siitä selvittiin. Sementti on niin tiukassa, jotta tuntuu siltä, että hampaatkin lähtisi mukana.
Mymmeli

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 13 Joulu 2016 23:23

Viimeisin päivitykseni on vuodelta 2013 ja nyt eletään vuoden 2016 loppua. Onhan tämä kestänyt. Oikomishoidot lopetettiin tämän vuoden keväällä ja siitä asti olen ollut leikkausjonossa. Odottelen vaan nivelproteeseja, jotka olisi pitänyt jo tulla ennen tämän vuoden loppua. Onkohan kellään tämä prosessi ollut näin pitkä :roll: ? Eihän tässä ole vierähtänyt kun vaan kuusi vuotta.
Mymmeli

ViestiKirjoittaja Tiina » 06 Tammi 2017 16:53

Tuleeko ne nivelproteesit ulkomailta asti?
Tiina

ViestiKirjoittaja noonaa » 15 Tammi 2017 23:58

Siis mulle tulee kans proteesit, ja just niistä juteltiini pari viikkoa sitten. Toimitusaika pitäisi olla 1-1,5kk :o
Siis näin sanottiin mulle hyksissä. Ja se myös et tilataan ne nyt keväällä ku kesällä saattaa olla pidempi toimitusaika.
Mulle tulee ainaki jenkeistä ne.
noonaa

ViestiKirjoittaja jowe13 » 16 Tammi 2017 13:41

Moi,

Mullekin tulee molemminpuoliset proteesit leukoihin, kun ovat nivelet lähes kokonaan syöpyneet reuman takia. Marraskuussa kävin HYKSissä kuvauksissa ja tällä tietoa leikkaus on joskus keväällä. Sitä ennen käyn vielä yhden kerran keskustelemassa kirurgin kanssa leikkauksesta. Käydään se läpi ym. ja sitten leikataan :P . Oon kyllä tosi paljon odottanut, että saisin nämä leuat vihdoinkin kuntoon.
jowe13

ViestiKirjoittaja noonaa » 16 Tammi 2017 14:35

jowe13 kirjoitti:Moi,

Mullekin tulee molemminpuoliset proteesit leukoihin, kun ovat nivelet lähes kokonaan syöpyneet reuman takia. Marraskuussa kävin HYKSissä kuvauksissa ja tällä tietoa leikkaus on joskus keväällä. Sitä ennen käyn vielä yhden kerran keskustelemassa kirurgin kanssa leikkauksesta. Käydään se läpi ym. ja sitten leikataan :P . Oon kyllä tosi paljon odottanut, että saisin nämä leuat vihdoinkin kuntoon.

Hienoa että sait hommat pyörimään! Kenet sait kirurgiksi? :)
noonaa

ViestiKirjoittaja jowe13 » 16 Tammi 2017 15:19

Minut leikkaa Jyrki Törnwall :D
jowe13

ViestiKirjoittaja noonaa » 16 Tammi 2017 19:27

Mahtavaa, sama kirurgi! Saattaa olla että meidät leikataa aika samoihin aikoihin :) meen itse ens kuussa Jyrkille varaamaan leikkausaikaa. Ellei tuu vielä jotain tarpeellista hienosäätöä hampaisiin :roll:
noonaa

ViestiKirjoittaja jowe13 » 17 Tammi 2017 08:38

Okei, hienoa. Mulle pitäis tulla kutsu Hyksiin, kun proteesit ovat saapuneet. Käymme leikkauksen läpi ja ilmeisesti mulle näytetään millaiset mun leuoista tulee sitten, kun proteesit ovat paikoillaan. Multa kysyttiin, kun kävin marraskuussa, että haluanko suoraan leikkaukseen vai tavataanko yksi kerta ennen leikkausta ja käydään toimenpide läpi. Mun mielestä parempi niin kuin hypätä suoraan leikkauspöydälle :D Ehkäpä olemme sitten samaan aikaan leikkauksessa.
jowe13

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjien operaatiot