Mymmelin operaatiot

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Re: Mymmelin operaatiot

ViestiKirjoittaja noonaa » 25 Tammi 2017 18:53

Sama homma! Sanoin Jyrkille että haluan nähdä niin monta ennen leikkausta kun mahdollista. Nyt maanantaina vika oikoja (ainakin toivottavasti) ja laitetaan leikauskaaret.
noonaa

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 23 Huhti 2017 21:11

Olipas tänne tullut viestejä. Olen unohtanut käydä päivittämässä tänne asioita. Niin, viime kuussa sain tiedon, että nivelet on tulleet ja leikkaukseen on nyt reilu viikko aikaa. Vähän alkaa jo jännittämään. Leikkaajana on tosiaan Jyrki. Oletteko te olleet jo leikkauksessa? Miten meni, miten toipuminen sujui ja miltä nivelet tuntuvat?
Mymmeli

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 23 Huhti 2017 21:15

Tiina kirjoitti:Tuleeko ne nivelproteesit ulkomailta asti?

Minulle ne tuli Amerikasta. Toimituksessa oli ongelmia ja nivelet tulivat viime kuulla. Minulle annettin ymmärtää, jotta olisi ainut firma, joka tekee niitä. En sitten tiedä. Sen takia niitä joutuu odottamaan aika kauan.
Mymmeli

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 23 Huhti 2017 21:17

noonaa kirjoitti:Mahtavaa, sama kirurgi! Saattaa olla että meidät leikataa aika samoihin aikoihin :) meen itse ens kuussa Jyrkille varaamaan leikkausaikaa. Ellei tuu vielä jotain tarpeellista hienosäätöä hampaisiin :roll:

jowe13 kirjoitti:Okei, hienoa. Mulle pitäis tulla kutsu Hyksiin, kun proteesit ovat saapuneet. Käymme leikkauksen läpi ja ilmeisesti mulle näytetään millaiset mun leuoista tulee sitten, kun proteesit ovat paikoillaan. Multa kysyttiin, kun kävin marraskuussa, että haluanko suoraan leikkaukseen vai tavataanko yksi kerta ennen leikkausta ja käydään toimenpide läpi. Mun mielestä parempi niin kuin hypätä suoraan leikkauspöydälle :D Ehkäpä olemme sitten samaan aikaan leikkauksessa.

Leikataanko teidät Husissa?
Mymmeli

ViestiKirjoittaja jowe13 » 24 Huhti 2017 08:21

Moi,

HUSissa leikataan. Vielä ei ole kuulunut mitään ja soittelinkin sinne. Jyrki on kuulemma virkavapaalla, mutta tekee kuitenkin leikkaukset. Minulle luvattiin alunperin, että joskus keväällä olisi leikkaus. Toivottavasti eii mene ihan kauhean pitkälle, kun en oikein enää pärjää näiden leukojen kanssa.
jowe13

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 24 Huhti 2017 10:38

jowe13 kirjoitti:Moi,

HUSissa leikataan. Vielä ei ole kuulunut mitään ja soittelinkin sinne. Jyrki on kuulemma virkavapaalla, mutta tekee kuitenkin leikkaukset. Minulle luvattiin alunperin, että joskus keväällä olisi leikkaus. Toivottavasti eii mene ihan kauhean pitkälle, kun en oikein enää pärjää näiden leukojen kanssa.

Pidetään peukkuja, mutta kannattaa varautua odottamaan mikäli nivelet tulevat samasta firmasta. Toimitusongelmia voi olla.
Mymmeli

ViestiKirjoittaja jowe13 » 24 Huhti 2017 11:30

Mun käsittääkseni kaikki käytettävät tekonivelet tulevat Jenkeistä samasta firmasta. No, eipä tässä sitten auta kuin odotella. Tsemppiä leikkaukseen ja kirjoittele sitten kuulumisia :P
jowe13

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 03 Touko 2017 08:19

Leikkaus on ohi ja hengissä ollaan. Leikkaus kesti 5 ja puoli tuntia. Heräämössä olin neljä tuntia. Osastolle pääsin noin seitsemältä illalla. Kipuja ei ole ollut. Eilen kaikki tuli ulos mitä yritin syödä. Tänään olen jo pystynyt syömään ihan hyvin. Naama on yhtä turvoksissa kuin sikotautisella :D . turvotus on sivulla ja koko naama on yhtä kaulaa. Muuten on pyörryttävä olo. Ei vielä pysty olemaan pystyssä. Nivelistä kuuluu hassua pauketta ja ääni on nyt menny.

Hengissä kuitenkin ollaan ja parempaan päin mennään. ;)
Mymmeli

ViestiKirjoittaja jowe13 » 03 Touko 2017 10:18

Hienoa, että kaikki meni hyvin ja pikaista paranemista sinulle!
jowe13

ViestiKirjoittaja Mymmeli » 05 Touko 2017 11:07

Kotona ollaan ja olo on suhteellisen hyvä. Liikkumaan pystyy ihan hyvin ja kipuja ei ole. Kiinteämpääkin pystyy syömään eli ei tarvitse ihan täysin keittokuurilla olla. Lääkäri sanoikin, että voi ihan hyvin syödä kiinteämpää ruokaa. Turvostusta on vielä runsaasti ja korvien, poskien ja kaulan seutu on tunnoton. Huulissa ja leuassa on normaali tunto. Nivellistä kuuluu jännää pauketta aina, kun suuta liikuttelee ja liikerata on todellakin ylös ja alas. Alaleuan siirto tehtiin siis nivelien avulla, joten leukaa ei tarvinnut jatkaa. Sen kyllä huomaa suussa, että alaleuka on nyt etempänä ja ilma kulkee paljon paremmin nenän kautta. Aivan kuin hellanpelti olisi avattu.
Mymmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjien operaatiot