Luusiirteitä laitettu?

Tänne itse leikkaukseen liittyvät keskustelut.

Luusiirteitä laitettu?

ViestiKirjoittaja Smile? » 24 Huhti 2012 20:15

Onko kenellekään laitettu luusiirteitä? On kuulemma normaali käytäntö, kun alaleukaa siirretään eteenpäin. Toiminnan kannalta tuolla ei liene merkitystä, on vaan esteettisen lopputuloksen takia tehty juttu. Ettei jää koloja siis.

Mulla siirrettiin alaleukaa joku 9 mm eteenpäin (eli siis paljon) ja tarkoitus oli ottaa lonkasta luuta ja siirtää leukaan. Mutta sitä ei sit oltukaan tehty.
En edes ajatellut koko asiaa, kunnes huomasin, että mitkä helvetin kuopat mulla on leukaluussa. Varsinkin oikealla puolella kuoppa näkyy aivan selvästi. Näyttää tosi kummalliselta.

Voikohan kuoppaa täyttää jälkikäteen? Melkein vuosi leikkauksesta ja nyt ensi viikolla olen menossa genioplastiaan. Ei luulisi olevan iso juttu päräyttää vähän lisää luuta turpaan samalla.. Turvotusta tietty lisää jne.

Harmittaa, että huomasin tään vasta nyt. Kiva yrittää saada kirurgia kiinni ennen leikkausta vielä :(
Harvoin sitä tietty tulee itseään sivusta katseltua, että siksi ehkä en huomannut. Mutta on kuulemma ollut näkyvissä koko ajan sanovat läheiset. Ovat vaan olleet kummallisen kohteliaita eivätkä ole sanoneet mitään.

Voi BLAAH..
Smile?

Re: Luusiirteitä laitettu?

ViestiKirjoittaja Tiina » 25 Huhti 2012 20:52

Mulla laitettiin jotain täyteainetta noihin rakoihin leikkauksen aikana kun siirrettiin 1 cm verran... tai ainakin siellä pitäisi olla jotain ainetta.
Tiina

ViestiKirjoittaja Smile? » 25 Huhti 2012 21:42

Täyteaine olis varmaan helpompi juttu, kun luusiirteen ottopaikka (suoliluu) voi olla aika kauan kipeä.
Mitähän toi tollanen täyteaine on?
Smile?

ViestiKirjoittaja Tiina » 26 Huhti 2012 10:39

Minun pitää kysäistä tarkemmin ensi viikon tarkastuskäynnillä. Heti leikkauksen jälkeen minulle kyllä kerrottiin mitä laitettiin ja siitä jäi mieleen vain sana "lasi". Taisin olla vielä melko tokkuraisessa olotilassa.
Tiina

ViestiKirjoittaja raila » 03 Marras 2012 16:55

Minulle laitettiin myös luusiirrettä yläleukaan, kirurgi sanoi sen olevan naudanluuta.
raila

ViestiKirjoittaja Tiina » 06 Marras 2012 21:23

Tiina kirjoitti:Minun pitää kysäistä tarkemmin ensi viikon tarkastuskäynnillä. Heti leikkauksen jälkeen minulle kyllä kerrottiin mitä laitettiin ja siitä jäi mieleen vain sana "lasi". Taisin olla vielä melko tokkuraisessa olotilassa.

Unohdin sitten näköjään laittaa tänne maininnan siitä mitä minulle työnnettiin tuonne luitten väliin.
Eli kyseessä Bonalive-rakeet. On muuten suomalainen tuote. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja noppa » 20 Syys 2015 18:37

Minulle laitetaan luusiirteitä alaleukaan kahteen paikkaan.
Lievä uniapnea (2017)
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko... ym...
noppa

Paluu Leikkaus