Leikkaus 24.2.2009

Tänne itse leikkaukseen liittyvät keskustelut.

Re: Leikkaus 24.2.2009

ViestiKirjoittaja Hepe » 08 Huhti 2009 20:15

Hei ja hengissä ollaan! Minulla oli siis leikkaus 1.4. keskiviikkona. Leikkausta edeltävänä päivänä sain kuulla, ettei tehdäkään alaleuan -vaan yläleuanleikkaus. Kirurgi oli sitä mieltä, että lopputuloksesta tulisi parempi jos yläleukaa nostetaan takaa ylös ja tuodaan 2 mm eteenpäin. Jäi kyllä vaivaan mieltä et kumpikohan sitten olisi ollut parempi ratkaisu. Heti kahdeksalta menin leikkaussaliin. Leikkauksen piti kestää parisen tuntia, mutta siihen menikin lähemmäs kolme. Yläleuka oli jouduttu irrottamaan vielä uudelleen ja sahaamaan pidemmältä, koska leuka ei tahtonut asettua paikoilleen. Runsaan verenvuodon takia verenpaine oli laskenut leikkauksen aikana. Heräämössä avasin silmäni viiden maissa iltapäivällä. En saanut hengitettyä kuin suun kautta kun nenä oli niin täynnä verta. Lisähappea sain happimaskista, kun hengitys ei oikein kulkenut. Sitten vain vietiin osastolle, jossa jo kaikki läheiset odotteli huolissaan. Pieni tyttäreni sanoi, että näytän aika hurjalta. Kipuja ei kauheasti ollut kun sain lääkkeitä koko ajan. Perjantaina iltapäivällä pääsin sitten kotiin. Kaksi seuraavaa vuorokautta olikin yhtä tuskaa lääkityksestä huolimatta. Silloin kaduin jo koko leikkausta. Mutta nyt viikko leikkauksesta ja kipuja on jo paljon vähemmän. Makoilen enimmäkseen sängynpohjalla, koska heti kun nousen ylös alkaa nenäverenvuoto. Noita kuminauhoja pitäisi ilmeisesti pitää joka päivä? Itse en ole kuin vähän aikaa pitänyt kipujen takia. Eiköhän tämä tästä... ;)
Hepe

ViestiKirjoittaja jossup1979 » 12 Huhti 2009 14:07

Hei! Pikaista toipumista sulle! Aikas hurjaa että toimenpide muuttui vain hiukan ennen leikkausta! No kyllä ne on varmasti katsoneet että sillä saadaan parempi tulos aikaiseksi. Kyllä niitä kumppareita tarttis pitää, mutta tiedän ettäå on vaikeeta juuri kipujen takia.
jossup1979

ViestiKirjoittaja enkeli 68 » 29 Huhti 2009 17:58

eli ne kumpparivedot tulee sit heti leikkauksen jälkeen käyttöön???,
enkeli 68

ViestiKirjoittaja Hepe » 29 Huhti 2009 18:48

Minulla ne kuminauhat tuli käyttöön heti leikkausta seuraavana päivänä. Se teki kyl aikas kipeetä, kun oli muutenkin kipuja ja kuminauhat hankasivat ikävästi suupielet verille.
Aluksi en pitänyt niitä koko aikaa mutta nyt olen yrittänyt, jotta toivottu tulos saavutetaan mahdollisimman nopeasti. :)
Hepe

Edellinen

Paluu Leikkaus