Ikenen "arpeuttaminen"

Tänne itse leikkaukseen liittyvät keskustelut.

Ikenen "arpeuttaminen"

ViestiKirjoittaja Aaäl » 22 Tammi 2014 22:41

Mulle on siis tulossa toimenpide,jossa alaetuhampaiden ientä halutaan paksuntaa jotta etuhampaani kestäisivät kallistusta ulospäin. Tarkoitus on irrotella ientä etuhampaiden kohdalta ja poistaa/ommella takaisin jotta kohdalle tulisi tukevampaa arpikudosta. Onko kellekään tehty mitään ton tyyppistä? Miten tuollainen tehdään? Jääkö mulle ien ihan vereslihalle ennen ku arpi muodostuu?
Oikojani sanoo ton olevan kaikista pienin homma koko prosessissa,mut jännittää niin pirusti ku en ole saanu/löytänyt tarpeeksi tietoa :?
Aaäl

Re: Ikenen "arpeuttaminen"

ViestiKirjoittaja Karpalo11 » 27 Helmi 2014 23:02

Mulle tehtiin iensiirre pari vuotta sitten. Ikävintä operaatiossa on ne äänet ja leikkausliina naaman päällä, mutta muuten puudutusta saa niin paljon, että et varsinisesti tunne yhtään mitään. Lopuksi ikeneen laitetaan pari tikkiä ja pasta päälle, jotta tikit saavat olla rauhassa. Jännittää varmasti etukäteen, mutta ei satu ;)
Karpalo11

Re: Ikenen "arpeuttaminen"

ViestiKirjoittaja Aaäl » 27 Helmi 2014 23:55

Kiitos vastauksestasi! Jotain tuon suuntaista olen sen ajatellut olevan. Alkaa tuo toimenpide pyöriä yhä enemmän mielessä kun keskiviikkona ois aika..Jänskättää myös se,kuinka paljon vaikuttaa puheeseen, seuraava pvä on vapaata mut sitten pitäis taas höpötellä töissä. Arkahan ien on jonkin aikaa,mut onneksi paranee nopeasti.
Aaäl

Paluu Leikkaus