Päivitänpä hieman kuulumisia.
Jänikset on nyt koko ajan suussa. Vasen leukanivel, se johon on jo kertaalleen tehty huuhtelu, temppuilee. Kun lopettelin särkylääkkeiden käytön, se alkoi muljahdella ikävästi. Tai no, oli se muljahdellut aiemminkin, toipumisaikana on ollut koko ajan sellaista hampaiden tahatonta yhteenkalahtelua ja muita kummia tahattomia leuan liikkeitä. Mutta sitten vasta kun muut säryt väheni, hoksasin että leukanivel onkin aika arka. Jäniksiin vaihtaminen tuntui myös lisäävän sitä muljuamista.
Se tuntuu menevän jumiin, ja silloin tuntuu siltä niin kuin luut kävisivät yhteen, eikä todellakaan tee mieli liikuttaa suuta ollenkaan. Viime sunnuntaina sitten se meni jumiin illalla eikä löysännyt. Otin yöksi särkylääkkeen, aamulla se oli löysännyt mutta aika kivulias. Soittelin sairaalaan uudelleen siitä, olin jo edellisellä viikolla kysäissyt. Nyt kirurgi määräsi viikon Burana-kuurin. Ilmeisesti on aika todennäköistä että siellä on taas se välilevy pois paikaltaan, mutta leikkauksesta on niin vähän aikaa ettei vielä kannata tehdä nivelelle huuhtelua. Se tehdään vain pakon edessä tässä vaiheessa. Eli pitäis jaksaa nyt odotella seuraavaa oikojakäyntiä elokuun puoliväliin.
Buranan kanssa pärjää, leuka muljuaa edelleen mutta kipua ei ole. Toivottavasti se siitä rauhoittuu. En kyllä vieläkään mitään kovin kovia ruokia pureskele, eikä suu aukea kovin paljon. Tänään söin tuuttujätskin, siinä oli suht kova vohveli ja se meni alas niin että pienin sen kuppiin ja pureskelin varovasti. Takahampaat on arat, ja tuon leukanivelen takia nyt mun pitää pureskella kaikki kovempi oikean puolen poskihampailla kun ennen leikkaustahan pureskelin ruuan vasemman puolen poskihampailla. Mutta noin muuten olen mielestäni jo tosi hyvin toipunut, liikun jo ihan normaalisti eli nostelen sykkeitä, ei ole mitään väsymyksiä eikä mitään. Stressaantuminen taitaa kyllä kanssa pahentaa sitä muljuamista, onneksi viikon päästä alkaa kolmen viikon kesäloma viimein.
Lämmintä kesän jatkoa kaikille!