Ylä- ja alaleuan operaatio 19.5 (+outoudet nenässä )

Tänne itse leikkaukseen liittyvät keskustelut.

Ylä- ja alaleuan operaatio 19.5 (+outoudet nenässä )

ViestiKirjoittaja riksu » 23 Touko 2014 12:02

Hei, mulle tehtiin ma (19.5) ylä- ja alaleuan siirtoleikkaus, kirurgin mukaan kaikki meni hyvin mutta alapuollen siirto oli erittäin suuri, eivät millään meinanneet saada venymään. Olivat kuitenkin osanneet varautua siihen. Leikkaus kesti sen vuoksi yli kuusi tuntia,sairaalassa jouduin oöemaan kaksi päivää. Toipuminen lähtenyt ihan hyvin käyntiin, kipuja ei paljoakaan ja kiristyksen tinnekin siedettävä. Turvotus on ollut aika järkyttävää, mutta laskemaan päin sekin. MUTTA... kauheaa tukkoisuutta nenässä ollut leikkauksen jälkeen, kuuluu kuulema yläleuan kohdalla asiaan
Ongelma on kuitenkin se, että tukkoisuus alkaa helpottaa, mutta vasemman sieraimen kautta henki ei edelleenkään kulje ja tuntuu/näyttää, että rusto olisi vääntynyt sinne.. Onko muilla kokemusta samanlaisesta, voiko johtua turvotuksesta/hengitysputkesta vai voiko nenä oikeasti oöla vääntynyt? Pelottaa, että seuraavaksi pitää valmistautua nenäleikkaukseen

Yritin kysellä keskiviikkona lääkäriltä vääntymisestä, mutta hän ei pitänyt sitä mahdollisena.. Hemmettin häiritsevää tämä kuitenkin on. .
riksu

Re: Ylä- ja alaleuan operaatio 19.5 (+outoudet nenässä )

ViestiKirjoittaja micca » 26 Touko 2014 23:31

Moikka, jos sulla tosiaan on leikkauksesta vasta 7päivää, niin älä oo yhtään huolissas, itse olin 3kk sitte ylä ja ala-leuan leikkauksessa ja nenän paranemiseen meni tosi kauan, vielä reilun kuukauden päästä nenästä valui nestettä ulkona, tosin sillon oli vielä kylmä :) Ja pari- kolme viikkoa aina aamusin nenä oli täynnä kuivunutta verta ja sit kun ei enää sitä niin räkää, ihanaa :DD Mutta anna ajan kulua, jos vielä kk päästä sama ongelma, niin ehkä sit sitä voi selvitellä, yllättävän huonoon kuntoon ne putket nenän saa, parantele rauhassa ja tsemppuja paranemiseen 2-3kk päästä on jo ihan hyvä olla, tosin mulla leikkaushaava aukes hieman ja taas alaleuka sivulta turvoksissa, saa nähä mitä mulle keksitään :/
micca

Paluu Leikkaus