Mustelmista: ajattelinkin kysäistä täältä, että mitä ihmettä, sillä kaulani on aivan keltainen, pari mustelmaa löytyy kaulan juurelta eri puolilta kaulaa, läheltä solisluutakin. Vasemman posken alaosassa kasvojen alueellakin on hieman keltaisuutta. Kaula on ollut turvoksissa, toki se alkaa laantumaan, samoin poskien turvotus. Vaikka kyllä sitä vielä on, huhhuh. Ajattelin, että kaulan keltaisuus on sitä ainetta, jota laitetaan ennen leikkausta leikkauskohtaan.
Aaäl: Uskon, että saat kyllä nieltyä, ei sitä muuten tehtäisi. Näin uskon vakaasti. Itse ihmettelin, että miten ihmeessä saan buranan suuhun, kun on renksut suussa, turvotusta, suu ei vain aukea kauheasti ja se tabletti on iso. Ja minulla on pieni suu, kaiken muun lisäksi. Mutta kyllä se tabu sinne vain sujahti

Ja äkkiä suu alkaa toimimaan kaikesta huolimatta. Ainakin itselläni on näin käynyt. Itse asiassa sain kuulla, että ihmettelevät, kun olen niin hyvin toipunut jo parissa päivässä. Mutta itselläni on kunto todella hyvä, joten uskon senkin auttavan. Eli, mikäli vai voi, kannattaa satsata hyvän kunnon hankkimiseen ennen leikkausta. Niin, ja hoitajat antoivat sairaalassa särkylääkettä poreen muodossa vinorenksun aikana. Kyllä keinoja löytyy tänä päivänä.
Mulle ei alunperin ollut tarkoitus laittaa levyjä lainkaan, ainoastaan ruuvit, mutta ilmeisesti leukaluuni olivat sellaiset, että ei ollut muuta mahdollisuutta. Lisäksi toisella puolella joudutiin kajoamaan luuhun, sitä poistettiin hiukan.