"Mahdollinen" Leikkauksen jälkeinen turvotus

Tänne itse leikkaukseen liittyvät keskustelut.

Re: "Mahdollinen" Leikkauksen jälkeinen turvotus

ViestiKirjoittaja miisa » 23 Elo 2016 16:46

Mulla on 6p alaleuan leikkauksesta ja alan näyttää jo melko normaalilta. Kasvot on vähän turvoksissa vielä mutta ei erityisen huomioita herättävällä tavalla. Liikkuminen ja kasvojen lihasten liikkuminen aktivoi verenkiertoa, joten olen fyssarilta saamien ohjeiden mukaan (ja muutenkin :D ) väännellyt naamaani ja kävellyt mahdollisimman paljon. Toki olen myös puhunut paljon kun hiljaa oleminen on vaikeaa :D Lopetin jo buranan syömisen eikä kävely tms satu, kaikki muu liikunta kaiketi on kielletty, mutta ajattelin huomenna lääkäriltä kysellä kuinka ehdotonta se on...

Sairaalassa mun naamalla oli joku uusi viilennyslaite Hilotherm (jota edes kaikki hoitajat ei ollut nähneet!) ja se ajaa saman asian kuin kylmäpussit. Käytin lisäksi keittiöliinaan käärittyjä kylmäkalleja kotona 3-5päivien ajan molemmilla poskilla ja kaulalla vaihdellen. En osaa sanoa, onko kylmäkalleilla ollut vaikutusta turvotuksen laskuun vai onko se muuten vain lähtenyt nopeasti. Voi olla että ylienergisenä tapauksena mulla on intoa väännellä naamaani ja teen sitä lähes kokoajan ja kysymäni mukaan fysioterapiaa ei voi tehdä liikaa :D
miisa

Edellinen

Paluu Leikkaus