Onko KYSillä hoidossa olleita?

Tänne itse leikkaukseen liittyvät keskustelut.

Onko KYSillä hoidossa olleita?

ViestiKirjoittaja ippeli » 11 Kesä 2016 23:33

Onko täällä kys psshp-alueella hoidettuja tai siellä olevia?
ippeli

Re: Onko KYSillä hoidossa olleita?

ViestiKirjoittaja Sooma » 16 Kesä 2016 14:27

Miulla alkaa hoidot tässä kohtapuolin KYS:illä. Ensi tiistaina oikojan ja kirurgin tapaaminen, jossa sitten hoitosuunnitelmakin varmaan tarkentuu.
Sooma

ViestiKirjoittaja ippeli » 17 Kesä 2016 23:03

Sooma, kuka sulla on oikojana? Onko sulla tiimissä muita?
Mulla oli alkuun Seija Pahkala mutta lähti jonnekin, nyt on Minna Kämäräinen josta tykkään kovasti. Hänestä tulee erikoistumisen jälkeen myös mun lasteni oikoja. Minulla olisi ollut aika kirurgin ja oikojan yhteiskäyntiin myös ensi tiistaina mutta peruin sen matkan vuoksi, siirtyi elokuulle.
ippeli

ViestiKirjoittaja Sooma » 20 Kesä 2016 11:04

Minulla on oikojana Ritva Eskeli ja kirurgina Jari Kellokoski. Luin kertomuksesi tuolta käyttäjien operaatiot puolelta, että kirurgi meillä näyttäisi olevan sama. Itse ajattelin kirjoittaa huomisen käynnin jälkeen tarkemmin omasta tilanteestani.

Jotenkin on vielä niin epätodellinen olo, että tämä kaikki edes tapahtuu. Edellisellä kotipaikkakunnallani nimittäin todettiin, että en täytä erikoissairaanhoidon kriteerejä, joten vielä on vähän skeptinen olo. Jospa huomenna kaikkeen saisi varmuuden :)
Sooma

ViestiKirjoittaja Tuula78 » 28 Kesä 2016 10:55

Hei!
Minä olen myös Kyssillä hoidossa. Oikoja on nyt Minna, mutta on ollut ainakin kaksi muutakin syksyllä 4-v raudat suussa. Ja Kellokoski leikkasi juuri leukani 23.6. Kaikki mennyt hyvin ja lääkärit ovat olleet mahtavia!
Tuula78

ViestiKirjoittaja noppa » 28 Kesä 2016 13:50

Hienoa, että leikkaus onnistui! :)
'

Kohtalainen uniapnea, Joulukuu 2011 todettu. Yöpolygriafia tulokset 21 AHI/h kyljellään ja selinmakuulla 31 AHI/h.
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko...
noppa

ViestiKirjoittaja Sooma » 29 Kesä 2016 12:58

Kiva, että leikkaus meni hyvin! Minustakin KYSillä vaikuttaisi olevan tosi mukavaa henkilökuntaa. Oma leikkaus on edessä vasta puolentoista vuoden kuluttua, jos oikomishoidoissa kaikki menee suunnitellusti.
Sooma

ViestiKirjoittaja ippeli » 22 Elo 2016 23:10

Mulla oli mies mukana suunnittelukäynnillä, hän kun kammoaa kaikkea mikä liittyy sairaalaan ja toimenpiteisiin. Ajattelin etten voi kertoa hänelle itse kun on niin brutaali toimenpide :shock: . Hän oli positiivisesti yllättynyt siitä miten ystävällisesti kirurgi jaksoi hänelle selittää ja kuinka kaikki huoneessa olijat kommunikoivat keskenään. On nimittäin ollut kuntoutuspolilla mukana ja meininki on vähän toinen. Minulla on tosi huonoja kokemuksia erikoissairaanhoidosta ja kohtelusta siellä vuosien saatossa mutta tää suu ja leukakirra on ihan loistava! Tänään olin Mikalla aamulla ja siellä toimiston hoitajat hoitivat yhtä vauvaa kun äiti oli vastaanotolla. Hapen saantia nukkuessa selvitellään ja kaikki tähtää minun kokonaistilanteeni parantamiseen. Kukaan ei kilpaile tiedollaan ja vallallaan.
ippeli

ViestiKirjoittaja noppa » 24 Elo 2016 20:24

Ippeli, hienoa että miehesi lähti mukaan poliklinikalle. Kyllä olen samaa mieltä tuosta. Suupolilla puhalletaan yhteen hiileen. Kirurgit pyytävät oikojaa katsomaan jotain potilasta ja toisin päin. Olen saanut hyvää hoitoa Taysissa. Pieni mainos. :) Onko unitutkimusta tehty? Sain aluksi kuorsauskiskon joka pitää hengitystiet avoimina. En käyttänyt sitä kauan, kun ei oikein sopinut minulle.
'

Kohtalainen uniapnea, Joulukuu 2011 todettu. Yöpolygriafia tulokset 21 AHI/h kyljellään ja selinmakuulla 31 AHI/h.
F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 ADHD, ASTMA, Nilkan Nivelrikko...
noppa

ViestiKirjoittaja ippeli » 26 Elo 2016 20:16

Noppa, lähete on vetämässä. Se salkkututkimus tms. olisi tarkoitus tehdä.
Minä opiskelen sosiaalityötä ja erikoistun terveydenhuollon ja kuntoutuksen sosiaalityöhön. Minä olen todellakin ihan ihmeissäni miten turvallista tuolla on käydä ja voi oikeasti luottaa siihen että he siellä arvostavat toistensa ammattitaitoa.
Fysiatrit ja ortopedit (ei varmaan kaikki mutta 90 % minua hoitaneista 25 v aikana) puukottavat toisiaan selkään ja jättävät potilaan vaille mitään vastausta tai jatkoa. Aina on jonkinlainen vastakkainasettelutilanne ja jos et et istu nöyrän potilaan muottiin niin saat kokea nahoissasi.

Minä tulevana sossuna olen tuosta vaikuttunut.
ippeli

Paluu Leikkaus