Jonossa kirurgin arvioon/ syväpurenta

Tänne oikomishoitoon liittyvät keskustelut.

Jonossa kirurgin arvioon/ syväpurenta

ViestiKirjoittaja Siiseli2018 » 25 Maalis 2018 13:01

Moi, olen uusi täällä. Olen jonossa Kirralle kirurgin arvioon. Oikojan mukaan hyötyisin hoidosta. Mulla on traumaattinen syväpurenta, joten pelkkä oikominen ei ilmeisesti riittäisi. Odotan hirveesti, että prosessi menee taas eteenpäin ja voisin aloittaa vaikka heti. Olen lukenut paljon näitä keskusteluja, paria blogia ja sairaaloiden ohjeita.

Kiinnostaisi tietää, miten muilla on hoidettu syväpurentaa? On myös osittain ristipurentaa ja voimakas Speen kurva, vyp 11 mm. Millaisia kojeita olette saaneet? Millainen leikkaus ja kuinka paljon siirrettiin?

Oilomishomma tuli vähän yllärinä, mutta todennäköisesti lähden leikkaukseen. Oireita on. Se on outoa, että hammaslääkärit eivät ole kertoneet, että on vaikea purentavirhe. Vasta viime keväänä. Onhan ne vinossa, mutta en ole tiennyt että sille voi tehdä jotain. Lapsena on ootte 2 vuotta heikoin tuloksin, ei retentiota.
Siiseli2018

Re: Jonossa kirurgin arvioon/ syväpurenta

ViestiKirjoittaja Siiseli2018 » 28 Elo 2018 10:37

Olin Kirralla oikojalla ja röntgenissä, otettiin muotit, kuvat ja kallolateraalikuva. Hoitoselostus tulee 6 viikon kuluttua ja siihen on varattu aika. Erikseen saa vielä tavata kirurgin ja harkita. Todennäköisesti aloitan hoidon. Hirveästi mietityttää, että mitä se tulee olemaan. Varmaan leikkaus tulossa. Kannassa oli jo aikaisemmin lisäkoodina erittäin vaikea tai laaja toimenpide, ennakoikohan se leikkausta?

Varsinainen dg on syväpurenta, mutta on myös risti- ja saksipurentaa, ahtautta, särkyoireita, nivelet rutisee jne.

Jännittää, että jos löytyykin nivelrikko tms.

Miten teillä muilla on hoidettu syväpurenta?
Siiseli2018

Re: Jonossa kirurgin arvioon/ syväpurenta

ViestiKirjoittaja Tiina » 19 Syys 2018 07:54

Hei!

Itselläni vaikea syväpurenta hoidettiin juurikin leikkauksella. Alaleukaani pidennettiin jolloin alahampaat eivät enää pureudu kitalakeen kiinni.

Purentavirheisiin ei ole ainakaan omassa menneisyydessä kovin hevillä puututtu. Vasta sitten kun hampaat ovat kuluneet sen verran paljon että purentavirhe haittaa elämää.
Tiina

Paluu Oikomishoidot