http://www.drmehan.com/images/sarah3%20%28Small%29.jpg
Tuo vieteri hässäkkä molemmin puolin suuta. Itselle nuo laitettiin tiistaina. Syöminen ja nukkuminen onnistu niin huonosti että mut pistettiin sairaslomalle töistä.. Eilen illalla sain syötyä ekaa kertaa kiinteetä ruokaa vaikka se on aika vaikeeta, kaikki vähänkään kova ruoka on kiellettyä koska se saattaisi rikkoa laitteen. Naama näyttää vähän turvonneelta, kun jouset tulee niin paljon ulos hampaiden pinnasta että nostaa poskea ulospäin.
Suuta ei saa avata liikaa tai ylhäällä oleva vieteri ja alhaalla oleva vastuslanka irtoavat toisistaan, ne pitää sitten pujottaa itse takaisin kiinni. Ohjeessa sanottiin että ei saa esim. haukotella mutta onneksi mun kohdalla pääsin siitä mistä aita on matalin, lääkäri sanoi että mulla ei tunnu kovin helposti lähtevän ne irti, koska multa leikattiin pois 4 hammasta edestä, ja kun vieterin pituus on aina sama, on mulla molemmilla puolilla kahden hampaan verran enemmän tilaa avata suuta

Tämähän ei ole hampaiden oikomislaite, vaan alaleuan siirtolaite. Vieterit työntää alaleukaa edemmäs aika voimalla ja koko alaleuka oli 2 ekaa päivää tosi kipeä. Lääkärit sanoi että haluaa yrittää ettei mun leukaa tarvis leikata, koska leikkauksen riskit on niin suuret. Tällaisella kojeella yritetään nyt siirtää alaleukaa edemmäs ettei tarvitsisi mennä leikkaukseen. Mitään takeita ei annettu, että toimii jos toimii, kaikille ei meinaa toimi... Tätä pitää käyttää 6-8kk jos muutaman kuukauden päästä aloituksesta nähdään röntgenissä leuassa muutoksia. Jos ei niin otetaan kojeet pois ja mennään leikkaukseen. Kuulemma aika uusi laite, en löytänytkään haulla tällä nimellä mitään täältä palstalta.
Jos tällä vekottimella pystyn välttymään leikkaukselta niin todella ihanaa, mutta en uskalla olla liian positiivinen asian suhteen ettei tule pettymyksiä jos laite ei toimikkaan. Onko jollain muulla ollut käytössä tämä koje?