Oikomislaite Forcus

Tänne oikomishoitoon liittyvät keskustelut.

Oikomislaite Forcus

ViestiKirjoittaja Kaho88 » 25 Maalis 2011 12:14

Onko muilla kokemuksia tällaisesta kojeesta?
http://www.drmehan.com/images/sarah3%20%28Small%29.jpg
Tuo vieteri hässäkkä molemmin puolin suuta. Itselle nuo laitettiin tiistaina. Syöminen ja nukkuminen onnistu niin huonosti että mut pistettiin sairaslomalle töistä.. Eilen illalla sain syötyä ekaa kertaa kiinteetä ruokaa vaikka se on aika vaikeeta, kaikki vähänkään kova ruoka on kiellettyä koska se saattaisi rikkoa laitteen. Naama näyttää vähän turvonneelta, kun jouset tulee niin paljon ulos hampaiden pinnasta että nostaa poskea ulospäin.
Suuta ei saa avata liikaa tai ylhäällä oleva vieteri ja alhaalla oleva vastuslanka irtoavat toisistaan, ne pitää sitten pujottaa itse takaisin kiinni. Ohjeessa sanottiin että ei saa esim. haukotella mutta onneksi mun kohdalla pääsin siitä mistä aita on matalin, lääkäri sanoi että mulla ei tunnu kovin helposti lähtevän ne irti, koska multa leikattiin pois 4 hammasta edestä, ja kun vieterin pituus on aina sama, on mulla molemmilla puolilla kahden hampaan verran enemmän tilaa avata suuta :D Ei oo kertaakaan lähtenyt vielä irti! Jotain hyvää tässäkin ;)

Tämähän ei ole hampaiden oikomislaite, vaan alaleuan siirtolaite. Vieterit työntää alaleukaa edemmäs aika voimalla ja koko alaleuka oli 2 ekaa päivää tosi kipeä. Lääkärit sanoi että haluaa yrittää ettei mun leukaa tarvis leikata, koska leikkauksen riskit on niin suuret. Tällaisella kojeella yritetään nyt siirtää alaleukaa edemmäs ettei tarvitsisi mennä leikkaukseen. Mitään takeita ei annettu, että toimii jos toimii, kaikille ei meinaa toimi... Tätä pitää käyttää 6-8kk jos muutaman kuukauden päästä aloituksesta nähdään röntgenissä leuassa muutoksia. Jos ei niin otetaan kojeet pois ja mennään leikkaukseen. Kuulemma aika uusi laite, en löytänytkään haulla tällä nimellä mitään täältä palstalta.

Jos tällä vekottimella pystyn välttymään leikkaukselta niin todella ihanaa, mutta en uskalla olla liian positiivinen asian suhteen ettei tule pettymyksiä jos laite ei toimikkaan. Onko jollain muulla ollut käytössä tämä koje?
Kaho88

Re: Oikomislaite Forcus

ViestiKirjoittaja Kaho88 » 10 Touko 2011 14:45

Nyt täytyy kyllä sanoa että tätä laitetta suosittelen kaikille enemmän kuin lämpimästi!!!! Viimeisimmällä hammaslääkäri käynnillä todettiin että vieterit on liikuttanut alaleukaa 1,5mm!!!! Eli leuka liikkuu, eli mun ei tarvi mennä leikkaukseen!!! Voi tätä ilon päivää, oon enemmän kuin onnellinen! Olo on kuin lottovoittajalla :D Leuat/hampaat oli 4mm ylipurennassa, nyt on 1,5kk aikana leuka liikkunu 1,5mm eli enää jäljellä 2,5mm että leuka on oikealla paikalla! Melkein puolet siis jo mennyt!
Vietereihin on tottunu yllättävän hyvin, parin ekan viikon jälkeen niihin alkoi jo tottua, alku tietty oli kauheeta. Molempien poskien pinnalla on pahat jäljet vietereistä, mutta väliäkös sillä jos näiden avulla välttää ison leikkauksen :) Laite on aika uusi joten kannattaa kysäistä lääkäriltään jos on tarvetta siirtää alaleukaa edemmäs. Minulla toimii ja sydämeltä putosi kyllä iso kivi kun ei tarvi pelätä enää leikkausta :)
Kaho88

ViestiKirjoittaja Tiina » 11 Touko 2011 08:51

Hienoa!

Tuo aiemmin postaamasi kuvalinkki ei näköjään toimi enää. Olisiko sinulla kuvaa omasta laitteestasi?
Tiina

ViestiKirjoittaja Kaho88 » 11 Touko 2011 16:01

http://i10.aijaa.com/b/00712/8020197.jpg

Siinä kuvia omasta laitteesta. Oikeasta yläkuvasta näkee millainen härveli on ylhäällä kiinni, siinä siis lähtökohta mistä jousi työntää alaleukaa eteenpäin. :)
Kaho88

ViestiKirjoittaja Tiina » 12 Touko 2011 23:14

Tuo on kyllä niin kidutuslaitteen näköinen että... Mutta varmasti minäkin ottaisin tuon mielelläni suuhuni, jos sillä saisi leuan ojennukseen ilman leikkausta. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Kaho88 » 16 Syys 2011 19:50

Nyt on kuukauden verran ollut jo vieterit pois suusta ja leuka siirtyi koko matkan (4,5mm) viidessä kuukaudessa! :P Nyt hammaslääkärit antoi ennusteen että raudat (telaketjut) on pois suusta puolessa vuodessa!! Suosittelen tosiaan kysymään tästä kojeesta jos tarkoituksena on tuoda alaleukaa eteenpäin, toimi ainakin minulla juuri niinkuin pitää! Ja oli nopea! :)
Kaho88

ViestiKirjoittaja Thtrr » 09 Joulu 2011 01:36

Moikka

Minulla on vähän samantapainen homma kuin teillä , että paitsi vaan minulle asennettiin joku ihme laite tänne yläleukaan , minkä pitäisi siirtää yläleukaa parempaan asentoon. Ja tämä minulle juuri siksi ,että lääkärit haluaisivat välttää myös leikkauksen. Minulla on siis aika vaikeatyyppinen avopurenta. Olisi tosiaan kiva ,jos jollain ois tosiaan jotai kokemusta tästä, en nimittäin ole löytänyt tästä mitään tietoa edes internetistä. Miten kauan tälläsissä hoidoissa yleensä estää? Ollut nyt myös 5kk hammasraudat ylähampaissa.

SOmeone? :mrgreen:
Thtrr

ViestiKirjoittaja Thtrr » 09 Joulu 2011 01:40

Pienenenä lisäyksenä , että voisko joku lisätä vielä jonkun toimivan kuvan tuosta oikomislaitteesta?
Thtrr

ViestiKirjoittaja Kaho88 » 15 Joulu 2011 15:18

http://kuvablogi.com/nayta/3374061/

Tuossa uusi kuva laitteesta.
Minulla tosiaan leuka on nyt vetäytynyt takaisin ja joudun leikkaukseen :cry: Leukani on liikkuvaa mallia joten ei auta kun pidentää alaleukaa...
Kaho88

Paluu Oikomishoidot