Bonnie esittäytyy

Tänne oikomishoitoon liittyvät keskustelut.

Bonnie esittäytyy

ViestiKirjoittaja Bonnie » 17 Helmi 2016 15:00

Hei,
Olen käynyt lueskelemassa täällä teidän kokemuksistanne jo tovin, mutta vielä en ole kirjoitellut mitään. Olen pääkaupunkiseudulla asuva nelikymppinen nainen. Minulla on edessä alaleuan leikkaus, koska minulla on avopurenta. Oikomiseni tehdään yksityisellä, vaikka olisin päässyt julkisellekin jonoon. 20 vuotta tätä oikomishoidon/leikkaushoidon aloitusta pähkäiltyäni en enää halunnut olla jonossa, vaan halusin aloittaa oikomisen niin nopeasti kuin mahdollista. Ensikonsultaatioonkin julkiselle jonotin jo 5kk... Nyt oikomista on takana 10 kk ja alan olla valmis leikkaukseen. Oikojani on (toivottavasti) jo lähettänyt leikkauslähetteen ja nyt vain sitten odotellaan milloin tulee kutsu ekoihin tutkimuksiin... Oletan, että tässä menee pitkään, koska olen ymmärtänyt, että täällä pääkaupunkiseudulla leikkausjonot ovat pitkät ja erityisesti byrokratia venyttää odotusaikoja...

Oikomisaika on tähän mennessä mennyt todella sujuvasti. Asenteella on kestetty hampaiden arkuus rautojen kiristysten jälkeen ja hienoiset hankaluudet syömisessä muutenkin. Tässä iässä ei niin enää haittaa ihmisten katseen keskittyminen hammasrautoihinikaan, siinäpä kummastelevat! :D

Alun perin tämä minun purentavikani olisi pitänyt huomata jo lapsena, ehkä niskavedoilla olisi vältytty tältä leikkaustarpeelta. Mutta, silloinen kouluhammaslääkärini vain kehui hyvää purentaani, kun kysyin voisinko saada hammasraudat vinojen etuhampaideni takia. Semmoista oli silloin.. :evil: Seuraavan kerran sain mahdollisuuden tähän oikomis/leikkaushoitoon teininä, jolloin joku hammaslääkäri tajusi ongelmani ja ehdotti hoidon aloitusta. Minä en silloin ymmärtänyt asian tärkeyttä, vaan ajattelin vain, että en halua rautoja. :shock: No, sitä olen sitten katunut siitä lähtien ja nyt on aika korjata tilanne. Vihdoin. Eli, asenne on nyt todellakin erilainen kuin mitä silloin 17-vuotiaana! :lol:

Kiva, kun löysin tämän palstan, voi lukea muiden kokemuksia, koska eipä ihan lähipiirissä ole vertaistukea tälle! :D
Bonnie

Paluu Oikomishoidot