Hei, päätin viimein kirjautua sivustolle. Viime vuonna jo löysin sen msn-sivuston, joka ei enää käytössä, mutta onneksi löysin tämän sivuston. Kyllä netti on kiva kun löytää kohtalotovereita

Minä halusin oiottaa vain ylähampaani, joten menin yksityiselle oikojalle. Arviokäynnillä oikoja jo sanoi, ettei pelkällä ylähampaiden oikomisella tule hyvää tulosta, vaan alaleukaa täytyy leikata siirtämällä sitä eteenpäin, kun purenta jää huonoksi. Piti kyllä miettiä kauan alkaako kyseiseen hommaan, kun kaikki pitää itse maksaa. Teini-ikäisenä yritettiin oikoa hampaita, mutta se oli erittäin hidasta ja teininä ei kovin kärsivällisyys riittänyt

Toisaalta kaduttaa se ettei ollut aktiivisempi, mutta minkäs teet mennyttä ei voi enää muuttaa. Ikää vähän reilut 30 tällä hetkellä.
Ensin piti poistattaa ainoa viisaudenhammas. Ylhäälle sain raudat toukokuun lopussa, alhaalle tarkoitus laittaa elokuun alkupuolella. Hampaat eivät enää kipeät, pureminen kyllä tuntuu. Onneksi nykyään on noita hampaiden värisiä oikomiskojeita

teininä olisi ollut ihan rautaiset

Puruhampaissa on tietenkin metalliset raudat, tulevan kumivedon vuoksi. Arvioitu, että oikominen kestäisi vuoden, mikä sekin lyhyempi aika kuin teininä

Eli harmittaa vielä vähemmän. Toivottavasti siis on täydellinen hymy 2010

ja purenta

Lisään kertomustani, kun uutta tapahtuu. Tässä vaiheessa ei ole tietoa koska alaleuanleikkaus on, olen kyllä käynyt suukirurgilla. Hän arvioi, että alaleukaa siirretään 5mm ja oli myös sitä mieltä että leikkaus on tarpeen. Kuinka paljon teillä on siirretty alaleukaa eteenpäin? Tuntopuutos pelottaa kyllä, mutta ei pidä ajatella sitä ihan vielä, vasta lähempänä leikkausta.