Oikomishoidosta

Tänne oikomishoitoon liittyvät keskustelut.

Re: Oikomishoidosta

ViestiKirjoittaja laku » 01 Joulu 2009 22:21

Mulla meni näin:

Maaliskuu 2008 lähete KYSiin
Huhtikuu 2008 eka oikojalla käynti
Toukokuu 2008 kirurgin tapaaminen ja päätöksen teko, että leikkaus tehdään
Heinäkuu 2008 viisurit pois kahdella eri kerralla
Elokuu 2008 (kisko) raudat alas
Marraskuu 2008 raudat ylös
Toukokuu 2009 leikkaus

Eli minulla meni aika nopeasti tuo mutta hampaita ei tarvinnutkaan pitkään odottaa että oikoutuivat haluttuun asentoon..
laku

ViestiKirjoittaja sonette » 16 Joulu 2009 14:51

Onko teiltä muilta kysytty mitään ensimmäisellä oikomiskäynnillä?
sonette

ViestiKirjoittaja Tiina » 16 Joulu 2009 21:19

sonette kirjoitti:Onko teiltä muilta kysytty mitään ensimmäisellä oikomiskäynnillä?

Siis kysytty mitä :?:
Alussa oli ainakin minulla melkoiset tentit. :D
Tiina

ViestiKirjoittaja sonette » 17 Joulu 2009 21:43

Tiina kirjoitti:
sonette kirjoitti:Onko teiltä muilta kysytty mitään ensimmäisellä oikomiskäynnillä?

Siis kysytty mitä :?:
Alussa oli ainakin minulla melkoiset tentit. :D

Mitä kaikkea sulta tentattiin? :)
sonette

ViestiKirjoittaja mankki » 17 Joulu 2009 22:44

Mitähän kaikkea sitä multakin kyseltiin.. ainakin sitä, onko sattunut naamaan kohdistuneita tapaturmia, onko oiottu aiemmin ja miten, mitä lääkkeitä käytän, onko muita sairauksia/vaivoja, onko arat hampaat, onko leikattu aiemmin, onko nukutettu yms. Tunti siinä ekalla kerralla meni, kun kyseltiin ja oikoja katteli ja koputteli hampaita.
mankki

ViestiKirjoittaja Tiina » 17 Joulu 2009 22:49

Jaa-a... mitä neulon ja mitä muita käsitöitä teen... huulipunamerkkiäni... ;)

Ennen kuin fyysisesti sain mitään suuhuni, niin minulta on selvitetty perussairaudet, oikomishistoria, odotukset oikomisen suhteen ja hampaanpesutapani. Lisäksi leikkausta silmällä pitäen on kyselty painoani, nukutus-/leikkaushistoriaa ja lääkeallergiat.
Tiina

ViestiKirjoittaja mankki » 18 Joulu 2009 11:04

Minulta ei painoa kyselty kuin ekan kerran vasta leikkausaamuna. Ekalla oikojakäynnillä leikkauksen jälkeen ohjaava oikojalääkäri vain totesi, että painokin näyttää pysyneen suurin piirtein entisenä.
mankki

ViestiKirjoittaja minema » 27 Tammi 2010 23:12

Mulla suht nopea homma.

Kesällä 09 kävin yksyityisellä joka laittoin lähetteen kunnalliseen
Marraskuussa 09 sain kunnalliseen ajan kirurgille. Silloin kävin kuvaukset ja kirurgi arvioi millanen homma tulee olemaan
Marraskuun lopulla sitten alaviisurit poistettiin
Joulukuussa kävin otattaan muotit ja oikova lääkäri teki hoitosuunnitelman
Tammikuussa eli nyt maanantaina sain raudat alas ja ennen kesää sitten ylös ja syksyllä mahollisesti leikkaus...
minema

ViestiKirjoittaja rottahilarius » 17 Helmi 2010 23:36

Moikka moikka :)

Mun rojekti on sellaisessa vaiheessa että nyt telaketjut ylähampaissa sekä kitalaessa rauta tokavikasta hampaasta toiselle puolelle ja
odottelen loppukuuta (helmikuu 2010) silloin aika oikojalle ja telaketjua ilmeisesti kiristetään ja alahampaisiin laitetaan kuminauhat, seuraava aika on heti seuraavalla viikolla jolloin laitetaan telaketjut alahampaisiin....
mulla hampaat nuorena jo oijottu "suoriksi" joten ihan pientä säätöä vain tulevaa leikkausta varten...joka oikojan ja kirurgin mukaan olisi kesällä 2010 tai syksyllä...
mun rojekti alkoin muistaakseni 2008 syksyllä jolloin kävin tk hammaslääkärissä pyytämässä lähetetä kirralle (aikaisemmin siis sanottu että leikkaus voidaan suorittaa vasta kun luut ovat lopettanet kasvamisen) ja ensimmäinen käynti kirralla taisi olla keväällä 2009, sen jälkeen olen tavannut kirurgin ja oikojan muutamaan kertaan ennen oikomishoidon alkamista...
Mun leikkaus suunnitelma on sellainen että kitalaki halkaistaa ja levitetään 3mm (koska alakaari leveämpi kuin yläkaari) yläleuka irroitetaan ja tuodaan eteen 5mm ja nostetaan alhaalta 2-3mm, sen jälkeen irroitetaan alaleuka ja sitä viedään taakse päin 7mm..... :o
sellaista odotellessa...
rottahilarius

ViestiKirjoittaja sonette » 20 Helmi 2010 15:16

Onko teillä muilla ollu psykiatrilla/psykologilla käyntejä
ennen kuin on päätetty oikomishoidosta?
sonette

EdellinenSeuraava

Paluu Oikomishoidot