Yläleuanleikkaus elokuussa

Täällä voi kertoa omasta sairaushistoriastaan ja kuulumisia omasta leukaoperaatiosta.

Yläleuanleikkaus elokuussa

ViestiKirjoittaja Maria85 » 20 Huhti 2010 19:30

Hei kaikille. Olen uusi foorumilainen. Olen 25-vuotias ja minulla on paha avopurenta. OIkomishoidon olen aloittanut syyskuussa 2009. Sain telaketjut ylä- ja alahampaisiin. Yläleuanleikkauksen piti olla kesäkuussa, mutta kirurgi joutuu tällöin itse sairaslomalle, joten leikkaustani siirrettiin elokuulle 2010.
Kirurgin kanssa en ole vielä päässyt keskustelemaan leikkauksestani. Tarkoituksena oli keskustella kirurgin kanssa ennen hoidon aloittamista, mutta kirurgi sattui olemaan sairaana sovittuna aikana ja keskustelin erikoishammaslääkärin kanssa leikkauksestani pintapuolisesti.
Olen todella tyytyväinen, että löysin tälle foorumille. Minulla oli hyvin vähän tietoa leikkauksesta ja leikkauksen jälkeisestä ajasta aiemmin. Tämä johtunee myös siitä, että en ole päässyt keskustelemaan kirurgin kanssa leikkauksestani ollenkaan.
Seuraava käyntini erikoishammaslääkärillä on kesäkuussa ja aion pyytää tapaamisaikaa kirurgille.

Mitään suurempia vaivoja avopurennasta ei toistaiseksi ole ollut. Tietysti pureminen on joskus hankalaa kuin vain takahampaat osuvat yhteen. Syy leikkaukseeni onkin enimmäkseen se, että tulevaisuudessa avopurenta voi tuoda mukanaan ongelmia. Mietin pitkään, otanko riskin, että en mene oikomishoitoon ja leikkaukseen ja katson miten käy. Päädyin kuitenkin siihen, että nuorena on parempi käydä läpi oikominen ja leikkaus. Tällä hetkellä mietinkin enemmän sitä, mitä jos leikkauksestani jää vaurioita (tunnottomuutta, särkyä tmv.) ja ilman leikkausta ei olisikaan mitään oireita...
Maria85

Paluu Käyttäjien operaatiot